مردم از کدام واحدهای مسکونی استقبال می‌کنند؟



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,واحدهای مسکونی
دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گزارشی تحلیلی از بازار مسکن اعلام کرد: واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متری و ۳.۴ تا ۴ میلیون تومان در هر مترمربع از بیشترین اقبال مشتریان برخوردارند. 

به گزارش مهر، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گزارشی تحلیلی از بازار مسکن در فروردین ماه امسال منتشر کرد.

 

بر اساس این گزارش در تهران در فروردین ماه سال جاری ۵ هزار و ۳۳۵ فقره معامله مسکن با متوسط قیمت هر متر مربع ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان انجام شد که نسبت به ماه قبل از آن (اسفند ماه سال ۹۶) از نظر تعداد، ۵۷.۵ درصد و از نظر قیمت ۹ دهم درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل (فروردین ماه سال ۹۶) از نظر تعداد، ۳.۲ درصد کاهش ولی از نظر قیمت، ۲۹.۱ درصد رشد داشته است.

 

این گزارش می افزاید منطقه یک با داشتن میانگین قیمتی ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و منطقه ۱۸ با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان به ترتیب گرانترین و ارزانترین مناطق پایتخت در معاملات واحدهای مسکونی ماه نخست سال جاری بودند. ولی بیشترین رشد قیمت در منطقه ۵ تهران با ۴۶.۶ و کمترین رشد در منطقه ۱۹ با افزایش ۵.۱ درصد رخ داده است. ضمن اینکه میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در ۶ منطقه اول تهران (مناطق ۱ تا ۶ پایتخت) بیشتر از میانگین قیمت مسکن در کل پایتخت بود.

 

گرانترین واحدهای مسکونی در فروردین ماه، خانه های با عمر کمتر از ۵ سال (متری ۶ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان) و ارزانترین واحدها نیز آپارتمان های با عمر ۱۶ تا ۲۰ سال بود که به طور متوسط متری ۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان به ثبت رسیده است.

 

از دیگر شاخص های آماری بازار مسکن در فروردین ماه امسال، اختصاص ۱۹ درصد حجم خرید و فروش مسکن به واحدهای ۳ تا ۴ میلیون تومانی در هر متر مربع بود کمترین تعداد معاملات نیز به واحدهای متری ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان با ۱.۷ درصد بود.

 

ضمن اینکه واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متری با اختصاص ۲۶.۳ درصد معاملات به خود، پررونق ترین بخش بازار مسکن بوده و واحدهای مسکونی ۱۸۰ تا ۲۰۰ متری با ۹ دهم درصد، از کمترین میزان استقبال از سوی خریداران مسکن برخوردارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------