آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

انتخاب مناسب برای خانه دومی‌ها



بازار معاملات آپارتمان‌های مسکونی ۱۰۰ تا ۱۵۰ مترمربعی در حالی به نوعی بازار هدف خانه‌دومی‌ها یا خانه‌چندمی‌ها محسوب می‌شود که قیمت آپارتمان‌های نوساز در این بازه مساحتی نیز مانند آپارتمان‌های کوچک‌متراژ و میان‌متراژ به نحو محسوسی افزایش یافته است. 

تحت تاثیر بروز نوعی توهم قیمتی در میان مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی نوساز در مقطع زمانی فعلی هم‌اکنون عمده فایل‌های نوساز عرضه شده به بازار معاملات مسکن در بازه مساحتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ مترمربع نیز با نرخی بالاتر از سطح عرف منطقه به متقاضیان پیشنهاد می‌شود که در حالت کلی قیمت‌های پیشنهادی، شکاف قابل توجهی با قدرت خرید متقاضیان دارد.

 

در شرایطی که عمده متقاضیان خرید واحدهای مسکونی ۱۰۰ تا ۱۵۰ مترمربعی خانوارهای خانه دومی یا خانه چندمی هستند که به قصد تبدیل به احسن کردن واحدهای مسکونی خود به بازار فروش این واحدها وارد شده‌اند، شکاف قیمتی قابل ملاحظه قیمت‌های پیشنهادی با سطح انتظار آنها و قدرت خریدشان موجب شده است بخشی از این متقاضیان فعلا از تبدیل آپارتمان‌های خود به واحد بزرگ‌تر انصراف دهند و ترجیح دهند تا زمان تثبیت قیمت‌ها منتظر بمانند. این موضوع از یکسو منجر به کاهش حجم عرضه آپارتمان‌های کوچک‌متراژ و میان‌متراژ به بازار می‌شود؛چراکه در دوره‌های قبلی در نتیجه تبدیل به احسن واحدهای مسکونی،بخشی از نیاز بازار و خانه‌اولی‌ها به آپارتمان‌های چندساله کوچک‌متراژ و میان‌متراژ تامین می‌شد، اما سرایت التهاب قیمتی به بازار واحدهای مسکونی نوساز بزرگ‌متراژ می‌تواند عرضه واحدهای مسکونی  مناسب خانه‌اولی‌ها از این طریق را کاهش دهد.

 

یافته‌های «دنیای اقتصاد» از وضعیت فعلی بازار فروش آپارتمان‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ مترمربع نشان می‌دهد در حال حاضر اگرچه سطح قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز در بازار این گروه از واحدهای مسکونی افزایش یافته و فراتر از حد انتظار متقاضیان است، اما عمده آپارتمان‌های چندساله در این بازه مساحتی، با افزایش قیمت کمتری مواجه شده و در نتیجه برای خرید از سوی متقاضیان مصرفی مناسب‌تر هستند. 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , آپارتمان‌های مسکونی

 

دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------