آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

چه گروهی از گرانی دلار طرفداری می‌کنند؟



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , گرانی دلار
رییس اسبق کانون صرافان معتقد است: اصولا هیچ فرد وطن‌دوست و حتی بگویم هیچ عاقلی نمی‌تواند خواهان کاهش ارزش پول خود شود، ولی البته اکثر اقتصاددانان طرفدار واقعی شدن و نزدیک به واقعی ماندن نرخ ارز هستند. 

اصغر سمیعی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که در شرایط کنونی چه گروهی موافق گرانی ارز است؟ اظهار داشت: بنده در میان اقتصاددانان کسی را نمی‌شناسم که اصرار به بالا رفتن نرخ ارز داشته باشد.

 

وی افزود: اصولا هیچ فرد وطن‌دوست و حتی بگویم هیچ عاقلی نمی‌تواند خواهان کاهش ارزش پول خود شود، ولی البته اکثر اقتصاددانان طرفدار واقعی شدن و نزدیک به واقعی ماندن نرخ ارز هستند

 

رییس اسبق کانون صرافان تصریح کرد: همه خطرات و مضرات غیرواقعی بودن پول را که همانا هدر رفتن سرمایه های ملی ، کاهش تولید، کاهش صادرات، افزایش واردات و بیکاری و... است را می‌دانند.

 

سمیعی متذکر شد: این‌که نرخ دلار را در بودجه 3500 تومان یا هر عدد دیگری تعیین می‌کنند، به معنای نرخ واقعی ارز نیست، بلکه نرخی قراردادی و حداقلی است و اگر بعدا دلار به قیمت بالاتری بفروش برود، مازاد آن روانه صندوق ذخیره ارزی می شود و درموقع خودش صرف هزینه های ضروری میشود.

 

وی خاطرنشان کرد: این‌که نرخ 4200 تومان نرخ صحیحی است یا خیر، احتیاج به محاسبه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------