آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

چرا نمی‌توانیم در تولید کره خودکفا شویم؟



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,لبنیات
حسین چمنی کارشناس صنایع لبنی، در این باره اظهار کرد: کره محصول پروتئینی بوده که وابسته به شیر خام است و اگر کل شیر خام تولیدی یعنی هشت میلیون تن محصولی که در سال تولید می‌شود را در نظر بگیریم نهایتاً حدود ۲۴۰ هزار تن چربی از آن به دست می آید که بخش عمده‌ای از آن به مصارف داخل صنعتی می رسد.

یعنی برای تولید محصولات لبنی از شیر تا ماست، پنیر، خامه و غیره صرف می‌شود اما بخش دیگر آن به تولید کره صبحانه اختصاص پیدا می‌کند که به حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تن در سال می‌رسد. بر همین اساس به واردات حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تنی کرده نیازمند هستیم . 

 

به گزارش ایسنا، وی درباره اینکه آیا امکان تولید چربی بیشتری از شیر خام تولید شده در کشور را داریم به ایسنا گفت: نژادهایی از دام سنگین در جهان وجود دارند که شیر خام تولیدی از آن‌ها شش تا هفت درصد چربی دارند اما جمعیت گاوی و نژادی که در ایران وجود دارد هولشتاین بوده که شیر آنها در بهترین شرایط ۳.۵ درصد چربی دارد . 

 

با توجه به این اظهارات، حال سوال اینجاست که آیا می‌توان نژادهای بهتر از نظر تولید چربی را وارد کرد و آن‌ها را با شرایط اقلیمی ایران تطبیق داد؟ اگر جواب مثبت است باید به این سوال هم پاسخ داده شود که چرا تاکنون این کار انجام نشده است؟!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------