هر دلار امریکا بین 6700 تا 6800 خرید و فروش می‌شود



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  دلار امریکا
این اختلاف قیمت بین بازار رسمی و غیر رسمی تا امروز نیز ادامه داشته است، به طوری که آخرین نرخ هر دلار آمریکا در بازار آزاد بین 6700 تا 6800تومان خرید و فروش می شود، همچنین نرخ هر یورو به عنوان دیگر ارز پر تقاضا در محدوده 7800 تا 8000 تومان است. 

به گزارش ایلنا از خیابان فردوسی، نرخ ارز به عنوان یکی از متغیر های کلیدی در اقتصاد که پتانسیل بالایی در تاثیرگذاری روی متغیرهای دیگر اقتصاد خرد و کلان دارد در ماه‌های اخیر دچار تغییر و تحول شده است.

 

به طوری که نرخ ارز در این بازه زمانی چند ماهه نوسانات بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی یکی از عوامل این نوسانات را وجود چند نرخ در بازار ارز قلمداد می‌کردند که علاوه بر نوسانات، موجب فساد و ایجاد بازار سیاه شده است.

 

این تحولات و نوسانات موجب شد تا دولت نرخ 4200 تومان را به عنوان تنها نرخ رسمی بازار اعلام کند. اما نیروهای عرضه و تقاضا بدون توجه به این اعلام، روند خود را در قالب آنچه بازار غیر رسمی نامیده می‌شود ادامه دهند.

 

آنچه در معاملات بازار آزاد مشاهده می‌شود اختلاف قیمت با نرخ رسمی اعلام شده است، هرچند گاها بزرگ‌نمایی این اختلاف موجب سوء استفاده و خوراک تبلیغاتی علیه وضعیت اقتصادی کشور نیز می‌شود.

 

این اختلاف قیمت بین بازار رسمی و غیر رسمی تا امروز نیز ادامه داشته است، به طوری که آخرین نرخ هر دلار آمریکا در بازار آزاد بین 6700 تا 6800تومان خرید و فروش می‌شود، همچنین نرخ هر یورو به عنوان دیگر ارز پر تقاضا در محدوده 7800 تا 8000 تومان است.

 

بازار سکه نیز از نوسانات بازار در امان نماند و در ماه‌های اخیر نیز شاهد افزایش قیمت است. به طوری که آخرین قیمت هر تمام سکه با تصویر امام (ه) در محدوده 2 میلیون و چهارصد و سی هزار تومان تا 2 میلیون و چهارصد و هشتاد هزار تومان در تابلوی اعلانات صرافی‌ها درج شده است.

 

همچنین قیمت هر قطعه تمام سکه بهار آزادی در محدوده 2 میلیون و سیصد و شصد هزار تومان تا 2  میلیون و چهارصد و ده هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------