آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

فهرست آپارتمان‌های «به قیمت رسیده» در منطقه ۴



حدود یک پنجم معاملات مسکن در کانون شرقی آپارتمان‌های مصرفی پایتخت در نیمه اول خرداد ماه در گروه واحدهای ۵ تا ۱۰ سال ساخت بوده که مشاوران املاک از آنها با عنوان «به قیمت رسیده» یاد می‌کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد ، منطقه ۴ تهران به‌عنوان یکی از دو منطقه حائز رتبه پرمعامله‌ترین مناطق در بازار مسکن پایتخت، حتی در شرایط رکود بازار در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ نیز همواره میزبان تقاضای مصرفی مسکن بوده و در شرایطی که اغلب مناطق در رکود مطلق بودند، تعداد معاملات مسکن در این منطقه قابل توجه بوده است. در ماه‌های اخیر نیز پس از اینکه بازار مسکن با عبور از فاز پیش‌رونق، وارد فاز رونق کامل شد، بازار معاملات مسکن در این منطقه گرم‌تر از همیشه شد؛ هر چند این وضعیت موجب شد پس از منطقه ۵، رتبه بیشترین افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر نیز به منطقه ۴ تعلق بگیرد.

 

تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» حاکی از این است که در خرداد ماه میزان مراجعه به بنگاه‌ها با کاهش محسوسی نسبت به دو ماه اول بهار ۹۷ روبه‌رو شده و به همین نسبت حجم معاملات در این منطقه نیز تنزل یافته است. برابر آمارهای اولیه و غیرقطعی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، در نیمه اول خرداد حدود ۶۲۰ فقره معامله در منطقه ۴ ثبت شده که سهم آپارتمان‌های ۵ تا ۱۰ سال ساخت از این تعداد حدود ۱۳۰ فقره، معادل ۲۰ درصد از کل معاملات منطقه ۴ بوده است.

 

واسطه‌های ملکی اغلب از آپارتمان‌های ۵ تا ۱۰ سال ساخت با اصطلاح «به قیمت رسیده» یاد می‌کنند، به این معنا که قیمت آنها در مقایسه با آپارتمان‌های تازه‌ساز و نوساز قدری تعدیل شده و در عین حال می‌توان با هزینه جزئی بازسازی، نمای داخلی آن را با رقم کمتری همچون نمای ساختمان تازه‌ساز ترمیم کرد. در جدول نبض بازار امروز فهرست آپارتمان‌های به قیمت رسیده معامله شده در نیمه اول خرداد ماه در منطقه ۴ منتشر شده است.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , معاملات مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------