آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

افزایش قیمت مسکن از پایتخت شروع شد/ دولت تنها سیاستگذاری کند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت مسکن
معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در موضوع عرضه و تقاضا نیز مسکن حوزه‌ای است که دولت نباید به طور مستقیم به آن ورود پیدا کند بلکه باید با سیاست گذاری‌های مشخصی در این زمینه اقدام کند. 

خسرو ویسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر دولت همانند طرح مسکن مهر خود را مستقیما درگیر ساخت و ساز کند موفق نخواهد بود، بلکه ساخت و ساز باید توسط خود مردم و بخش خصوصی صورت گیرد و دولت هم حمایت های لازم را به عمل آورد که مهمترین آن پرداخت تجیهیزات است که اکنون به خوبی پرداخت می شود.

 

وی ادامه داد: در سال 90 تا 92 همزمان با تورمی که در بازار طلا، سکه و ارز به وجود آمد قیمت مسکن هم افزایش سرسام آوری داشته است. از سال 92 به بعد شاهد بازار آرام و ساکنی در حوزه مسکن بودیم به طوری که مسکن وارد دوره رکود شد و معضلاتی همچون بیکاری و موضوعات مرتبط به رکود در حوزه خود را موجب شد.

 

معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کردستان، با تاکید بر اینکه قیمت مسکن از سال 92 به بعد افزایش نداشته است افزود: طی دو سه ماه اخیر که باز شاهد افزایش قیمت ارز، دلار، سکه و طلا هستیم بازار مسکن نیز متاثر از این بازارها دچار تغییراتی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مادامی که قیمت تمام شده یک کالا به دلیل افزایش قیمت تک تک اجزای تشکیل دهنده آن افزایش می یابد، امری طبیعیست که مسکن هم از این بازار و افزایش قیمت تبعیت کند، عنوان کرد: مسکن کالایی است که بیش از چند مصالح ساختمانی در آن وجود دارد و قیمت آن متاثر از قیمت بازار است، در نتیجه با افزایش قیمت این مصالح، شاهد افزایش در قیمت خرید و فروش آن هستیم.

 

ضرورت کنترل افزایش قیمت مسکن در استان های بزرگ

 

معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کردستان، ادامه داد: افزایش قیمت مسکن در چند ماه اخیر چشم گیرتر بوده است که اگر افزایش قیمت بازارهای دیگر کنترل نشود، ممکن است، افزایش قیمت مسکن در ماه های آینده غیر قابل پیش بینی و کنترل باشد.

 

گرانی مسکن از استان های بزرگ و پایتخت شروع شد

 

وی با اعلام اینکه افزایش قیمت مسکن در استان های دیگر از جمله تهران بیشتر بوده و آمار نشان می دهد از اردیبهشت ماه سال گذشته تا امسال قیمت مسکن افزایش 30 درصدی داشته است بیان کرد: این تغییرات در استانی همچون کردستان این گونه نبوده است اما، گرانی همیشه از استان های بزرگ و پایتخت شروع شده و بعد به شهرستان ها هم سرایت می کند.

 

ویسی اعلام کرد: با این اوصاف پیش بینی می‌شود که موج گرانی قیمت مسکن که متاثر از سایر بازارهای دیگر است، به شهرهای کوچک هم سرایت کند.

 

وی با اشاره به عوامل موثر در افزایش قیمت مسکن و کنترل آن تشریح کرد: بحث عرضه و تقاضا از جمله موارد مهم و موثر بر قیمت هاست، مادامی که عرضه زیاد و تقاضا کم باشد قیمت ها کم می شود و برعکس، جمعیتی که در دهه 60 به دنیا آمده اکنون متقاضی مسکن هستند و تقاضا زیاد شده است که اگر عرضه کم نشود قیمت‌ها افزایش می‌یابد و بازار خرید و فروش تغییر خواهد کرد.

 

قیمت تمام شده محصولات از عوامل موثر بر افزایش قیمت مسکن

 

معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کردستان، قیمت تمام شده محصولات و تاثیر پذیری این بازار از بازارهای دیگر را از دیگر عوامل موثر بر افزایش قیمت مسکن ذکر کرد و افزود: در بحث عرضه و تقاضا نیز مسکن حوزه‌ای است که دولت نباید به طور مستقیم به آن ورود پیدا کند بلکه باید با سیاست گذاری‌های مشخصی در این زمینه اقدام کند.

 

وی، سیاست گذاری‌های دولت در حوزه مسکن را تاکنون مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: تشکیل صندوق پس انداز مسکن یکم برای خانه اولی‌ها از موفق ترین سیاست گذاری های دولت در حوزه مسکن بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------