آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

افول اقبال به «رهن کامل» در بازار اجاره مسکن



بازار رهن و اجاره آپارتمان مسکونی این روزها میزبان فایل‌های متعددی است که به‌عنوان «رهن کامل» در بازار عرضه شده‌اند، اما با توجه به اینکه نرخ پیشنهادی ودیعه آنها از عرف منطقه بیشتر است، استقبال از رهن کامل در بازار اجاره رو به افول است. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، با افزایش ناگهانی و دور از انتظار قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، بخشی از تقاضای بالقوه خرید مسکن به تقاضای بالفعل تبدیل و به‌طور جدی وارد بازار شد. اما از آنجا که میزان تسهیلات مسکن هنوز تغییری نکرده و اتفاق خاصی که منجر به افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن متناسب با تحولات قیمتی شود، رخ نداده است، بخشی از خریداران مسکن ناگزیر هستند قید سکونت در ملک خریداری شده را بزنند و به سکونت استیجاری ادامه دهند.

 

تنها راهکار قابل اتکا برای افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن که به سادگی شدنی است و اکنون نیز در بازار متداول شده، واگذاری آپارتمان خریداری شده به مستاجر در قالب قرارداد رهن کامل برای جبران کسری نقدینگی مورد نیاز است. این موضوع سبب شده با وجود کاهش نرخ سود بانکی که قاعدتا تمایل به اخذ ودیعه بیشتر توسط موجران را کاهش می‌دهد، بازار مسکن استیجاری در حال حاضر مملو از آپارتمان‌های عرضه شده برای رهن کامل باشد.

 

اما بر خلاف تصور اولیه، این بازار مطلوب مستاجران نیست، چراکه بهای پیشنهادی رهن کامل آپارتمان‌های اجاری بالاتر از ارزش واقعی و نرخ متعارف اجاره‌بهای آنها است. بررسی میدانی «دنیای اقتصاد» حاکی است تقریبا دو سوم از فایل‌های رهن کاملی موجود در بازار، بهای پیشنهادی خارج از عرف دارند و همین امر سبب شده اقبال مستاجران به آپارتمان‌های رهن کامل، بر خلاف سال‌های گذشته رو به افول باشد.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,بازار اجاره مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------