آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

دستگیری دلالان ارز از سوی نیروی انتظامی/ دلار ارزان شد



  نیروی انتظامی دهها نفر از دلالان ارز را در سبزه میدان و خیابان فردوسی دستگیر کرد.

 به گزارش  ایلنا، نیروی انتظامی وارد سبزه میدان و خیابان فردوسی شد و بیش از دهها نفر از دلالان ارز را دستگیر و با ون‌های پلیس منتقل کرد.

 

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , دستگیری دلالان ارز

 

نیروهای پلیس با حضورشان در سبزه میدان که محل تجمع دلالان است،  باعث شدند تا بازار آزاد دلار و فرآیند کاغذ بازی دلار تا اطلاع ثانوی خاتمه پیدا کند.

 

دلار نقدی در بازار آزاد که صبح امروز ۴ هزار و ۹۱۰ تومان قیمت داشت حالا با ورود نیرو‌های پلیس و برخورد با دلالان کوچک و بزرگ ۶۰ تومان کاهش داشته است و به ۴ هزار و ۸۵۰ تومان رسیده است.

 

یکی از صرافان از احتمال شلوغ بودن بسیار زیاد بانک کارگشایی در روز جاری خبر می‌دهد.

 

تشکر از نیروی انتظامی به دلیل دستگیری دلالان

 

یکی از صرافان خیابان منوچهری به خبرنگار ایلنا درباره اقدام نیروی انتظامی گفت: اقدام امروز نیروی انتظامی حرکت سلبی خوبی بود و انتظار می‌رود برای کنترل بازار در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: دستگیری برخی از دلالان شاخص ارز در روز جاری به معنای دستگیری جمشید بسم الله‌های جدید است و اگر این اقدامات در زمان محمود احمدی نژاد رخ می‌داد هرگز چنین روزهایی را شاهد نبودیم.

 

۱۲ نفراز دلالان اصلی ارز دستگیر و بازداشت شدند‌

 

احمد جلیلوند، سرهنگ یگان امداد نیروی انتظامی حاضر در خیابان منوچهری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: تیم یگان امداد نیروی انتظامی به منظور کنترل بازار و برخورد با دلالال ارز امروز با عملیات ویژه در خیابان فردوسی، منوچهری، سبزه میدان حضور پیدا کرد و در جریان این عملیات ۱۲ نفراز دلالان اصلی ارز دستگیر و بازداشت شدند‌.

 

وی اظهار داشت: تا پایان امروز نیروی انتظامی در بازار ارز حضور دارد و انتظار می‌رود تا بازار از کنترل دلالان ارز خارج شود.

 

تا این لحظه گفته می‌شود در خیابان منوچهری ۱۲ نفر ، خیابان فردوسی و سبزه میدان  ۴۰ نفر دستگیر شده‌اند.

 

بر اساس اظهارات یکی از نیروهای یگان امداد نیروی انتظامی، نیروهای لباس شخصی آگاهی برای ردیابی دلالان و کنترل بازار در خیابان منوچهری حضور دارند.

 

سکه ارزان شد

 

قیمت سکه تصویر امام با ۱۰ هزار تومان کاهش به ۱ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان رسید.

 

در حال حاضر دلار بانکی با قیمت ۴۸۲۹ تومان به فروش می‌رسد.

 

این در حالی است که دلار  در بازار آزاد ۴ هزار و ۸۵۰ تومان قیمت دارد و روند قیمت بعد از چندین روز صعودی بودن حالا کاهشی شده است.

 

دلار در بازاز آزاد خریدار ندارد

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، دلار بانکی خریداری شده توسط مردم در روز جاری و در روزهای گذشته در بازار آزاد خریدار ندارد و دلالان خرید دلار را متوقف کردند که باعث نگرانی فروشندگان دلار در بازار ارز شده است.

 

یکی از خریداران دلار به ایلنا گفت: به دلیل کاهش سقف انتقال پول بانک ملت به ۵۰ میلیون تومان عملا خرید بیش از ۱۰ هزار دلار ممکن نیست.

 

دلیل آشفتگی بازار دلار از زبان یک صراف

 

یکی از صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا مدعی شد: برخی از عاملین بانک‌ها برای اینکه بانک مرکزی را برای بالا بردن درصد سود بانکی تحت فشار بگذارند و به دلیل برخی سودجویی‌ها ، خودشان در آشفتگی بازار دلار نقش دارند، یکی از آنها در چند وقت اخیر با خریدهای اصلی بازار را آشفته کرده است.

 

وی تاکید کرد: این ضرورت وجود دارد تا بانک مرکزی بر عاملین خود نظارت داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------