آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

رشد همراه با احتیاط قیمت سهم‌ها همگام با نوسان دلار



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,دلار
در بازار سهام امروز قیمت تعدادی از سهم‌های فلزی، پالایشی و معدنی تحت تاثیر بازار ارز با رشد آرامی همراه شد. شاخص بورس نیز در این روزها همچنان حول کانال ۹۸ هزار واحدی نوسان دارد.

به گزارش ایسنا، امروز و دیروز بورس تهران شاهد رشد ملایم قیمت‌ها بود و شاخص کل بار دیگر توانست به کانال ۹۸ هزار واحدی دست یابد. این رشد در حالی صورت می‌گیرد که قیمت دلار در روز گذشته به ۴۹۰۰ تومان نزدیک شد و امروز  با شیب آرامی شاهد افت قیمت بود.

 

رشد همراه با احتیاط قیمت سهم‌های فلزی، پالایشی و پتروشیمی در حالی در معاملات این روزهای بورس ایران صورت می‌گیرد که کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار می تواند سبب افزایش سود بسیاری از شرکت ها شوند چرا که آن‌ها محصولات اولیه خود را به دلار خریداری می‌کنند و هر چند که با توجه به دستورالعمل جدید سازمان بورس دیگر نیازی به پیش بینی سود ندارند، ولی تحلیلگران بازار سهام برای این شرکت‌ها سود بیشتری برای سال مالی جاری شناسایی می‌کنند.

 

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز ۲۴۴ واحد رشد کرد و به رقم ۹۸ هزار و ۳۴۷ رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۳۸ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۶۴۳ بالا رفت.

 

شاخص آزاد شناور نیز با ۳۰۱ واحد رشد تا رقم ۱۰۵ هزار و ۶۳۸ افزایش یافت و شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۸۵ و ۵۱۴ واحد رشد کردند.

 

ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل‌گهر، پتروشیمی جم به ترتیب با ۷۵، ۴۱ و ۳۴ واحد تاثیر، بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان و لیزینگ رایان سایپا به ترتیب با ۵۵، ۱۱ و هفت واحد تاثیری کاهنده سعی کردند شاخص را به سمت پایین هدایت کنند.

 

امروز در گروه فلزات اساسی به جز قیمت معدود سهم‌هایی که حدود سه درصد رشد قیمت داشتند مابقی کمتر از یک درصد نوسان قیمت به سمت بالا یا پایین را شاهد بودند. در این گروه ۶۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۵۴۰۴ نوبت داد و ستد شد.

 

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز هر چند تمام سهم‌ها به جز دو نماد شاهد افزایش قیمت بودند، ولی این افزایش عمدتا کمتر از یک درصد بود.

 

در گروه فرآورده‌های نفتی کوک و سوخت هسته‌ای بیشتر سهم‌ها نوسان قیمتی کمتر از یک درصد داشتند و در مجموع شاهد حجم معاملاتی معادل بیش از ۱۵ میلیون سهم به ارزش حدود هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بودند.

 

در گروه خودرو و ساخت قطعات تعداد زیادی از سهم‌ها افزایش قیمت را ادامه دادند هرچند که در این گروه نیز سهم‌هایی که با رشد قیمت مواجه شدند عمدتا رشدشان کمتر از دو درصد بود. در این گروه ۲۴۶ میلیون سهم به ارزش ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

 

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۳۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۶۷ هزار و ۵۹۶ بود.

 

آیفکس نیز امروز ۰.۹ درصد رشد کرد و به رقم ۱۱۰۸.۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۹۰ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به رقم ۳۸۵ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۷ هزار و ۳۶۵ نوبت داد و ستد رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------