عبداللهی: در بودجه ۹۷ فقط حقوق کارمندان دولت و یارانه بگیران دیده شده است



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,عبداللهی
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بودجه ۹۷ فقط حقوق کارمندان دولت و یارانه بگیران دیده شده است و عمده مشکلات عمرانی کشور با حداقل اعتبار پیش می رود و سرنوشت میلیون‌ها جوان بیکار با این بودجه در ابهام قرار دارد. 

به گزارش ایسنا، بیت‌الله عبداللهی در تذکری شفاهی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) ضمن تشکر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیان کرد: بودجه کشور برای سال ۹۷ در حال بررسی و نهایی شدن است. فرهنگیان منتظر هستند تا ببینند مجلس چه اقدام مثبتی برای دریافت پاداش و حقوق و مزایای آنها در سال آینده انجام می‌دهد. فرهنگیان آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند. غفلت از معیشت معلمین و بازنشستگان زیانهای جبران ناپذیری را به فرهنگ و سیستم اداری کشور وارد می‌سازد. هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای کشور است.

 

وی افزود: همچنین در بودجه‌ای که در حال بررسی است، فقط حقوق کارمندان دولت و یارانه بگیران دیده شده است و عمده مشکلات عمرانی کشور با حداقل اعتبار پیش می‌رود. سرنوشت میلیونها جوان تحصیلکرده بیکار با این بودجه در ابهام قرار دارد. بیکاری در شرایطی قرار گرفته است که باید برای رفع آن قوانینی فراتر از مسائل جاری دیده شود. قوانین ضد اشتغال همچنان در جای خود باقی است و اکثر تولیدکنندگان بدهکار بانکها هستند و اموال آنها در حال به تملک درآمدن برای بانکها است. باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

 

وی در تذکری در رابطه با اجرای بند «د» قانون بودجه ۹۶ و بند «خ» ماده ۳۲ قانون برنامه ششم توسعه از محل اعتبارات ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان‌ها، بیان کرد: در خصوص امهال وام زلزله‌زدگان سال ۹۱ از رئیس سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی خواهش دارم تا این قانون را اجرایی کنند. در مناطق زلزله‌زده اهر و هریس مردم از تسهیلات بانکی محروم شده‌اند. خواهش دارم به قول‌هایی که داده‌اند، عمل کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------