آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

تداوم روند صعودی طلا در بازار جهانی



  اخبار اقتصادی,خبرهای  اقتصادی ,طلا
قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان پناهی در برابر رشد سریع‌تر از حد انتظار تورم در آمریکا، افزایش بیشتری پیدا کرد.

 

 

به‌ گزارش ‌ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۵۴.۵۵ دلار رسید. برای چهارمین روز است که بهای معاملات در این بازار افزایش پیدا می‌کند. بهای معاملات این بازار از رکورد پایین هفته گذشته، حدود ۴ درصد رشد کرده است. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۳۵۷.۲ دلار رسید.

 

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه در شرکت اوآندا، تورم بالاتر در آمریکا در بحبوحه افزایش کسری بودجه و تجارت، به نفع بازارهای طلا خواهد بود.

 

وزارت کار آمریکا اعلام کرد شاخص قیمت مصرف کننده در ژانویه ۰.۵ درصد رشد کرده است. نگرانی‌های تورمی از قیمت طلا که همواره پناهگاهی در برابر فشارهای تورمی به حساب می آید، پشتیبانی می‌کند.

 

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب با ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۸.۸۹۸ واحد رسید. این شاخص اوایل معاملات تا سطح ۸۸.۸۴۰ واحد عقب نشینی کرده بود که پایین‌ترین رکورد دو هفته گذشته بود.

 

براساس گزارش رویترز، بهبود ریسک پذیری نیز ارزش دلار را که اوایل ماه میلادی جاری از ریزش بازارهای مالی حمایت شده بود، تحت فشار منفی قرار داده است.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۹۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۹۸.۷۴ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۱۰۰۷.۷۵ دلار معامله شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------