صعود نفت به بالاترین حد سه هفته اخیر



  اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی, نفت
قیمت نفت روز دوشنبه بدنبال تاکید عربستان بر محدود نگه داشتن صادراتش در راستای توافق کاهش تولید جهانی، به بالاترین حد خود در سه هفته گذشته صعود کرد.

 به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۶۳.۷۵ دلار در هر بشکه رسید.

 

بهای معاملات آتی برنت با ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش، ۶۴.۴۳ دلار در هر بشکه بود.

 

هر دو قیمت پایه هفته گذشته برای دومین هفته متوالی رشد داشتند.

 

به گفته تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد در شرکت تحقیقاتی "میتسوبیشی یو اف جی" در توکیو، رشد بازارهای سهام، خرید داراییهای پرریسکی مانند نفت را راحت تر کرده است. اما در بحبوحه نگرانیها نسبت به رکورد بالای تولید آمریکا، نفت برای رشد بیشتر دچار مشکل شده است.

 

قیمتها پس از اینکه خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد تولید این کشور در فاصله ژانویه تا مارس پایین سقف تولید خواهد بود و صادراتش پایین ۷ میلیون بشکه در روز می ماند، حمایت شدند.

 

عربستان سعودی امیدوار است اوپک و متحدانش تعدیل محدودیت کاهش تولید را از سال آینده آغاز کرده و چارچوب همکاری دائمی برای ثبات بازارهای نفت پس از پایان توافق کاهش تولید فعلی ایجاد کنند.

 

فالح در دهلی نو به خبرنگاران گفت: مطالعاتی در دست انجام است و زمانی که بدانیم دقیقا بازار چه زمانی به تعادل می رسد، گام بعدی خود را اعلام خواهیم کرد. گام بعدی ممکن است تعدیل محدودیت عرضه باشد. وی در ادامه افزود: برآورد من است که این اتفاق در سال ۲۰۱۹ روی خواهد داد اما زمان و چگونگی آن را نمی دانیم.

 

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و شماری از تولید کنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه تولیدشان را با هدف تقویت قیمت‌ها کاهش داده اند و امیدوارند با این اقدام سطح ذخایر کشورهای صنعتی به میانگین پنج ساله باز گردد.

 

اما عاملی که رشد قیمت‌های نفت را محدود کرده، رشد تولید نفت آمریکا است.

 

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته برای پنجمین هفته رشد کرد و با یک حلقه افزایش، به ۷۹۹ حلقه رسید.

 

بر پایه گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام این کشور در هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و در ۱۰.۲۷ میلیون بشکه در روز ایستاد که نزدیک به سطح تولید روسیه و بالاتر از میزان تولید عربستان سعودی بود.

 

در این بین، شرکت ملی نفت لیبی روز سه شنبه برای تولید میدان نفتی الفیل که روزانه ۷۰ هزار بشکه تولید دارد، وضعیت فورس ماژور اعلام کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------