آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

ثبات قیمت گوشت و برنج در بهمن ماه



  اخبار اقتصادی,خبرهای  اقتصادی ,گوشت و برنج
بر اساس اعلام مرکز آمار متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در بهمن ماه سال جاری ۱۳ هزار و ۴۶۲ تومان بوده که نسبت به دی ماه تغییر چشمگیری نداشته همچنین قیمت گوشت گوسفندی هم نسبت به ماه قبل تغییر چندانی نداشته است. 

به گزارش ایسنا، بررسی متوسط قیمت مناطق شهری کل کشور برای اقلام خوراکی منتخب در بهمن ماه ١٣٩٦ نشان می‌دهد متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در بهمن ماه سال جاری ۱۳ هزار و ۴۶۲ تومان بوده است که نسبت به قیمت آن در دی ماه ۱۳ هزار و ۴۳۰ تومان تغییر محسوسی نداشته است. در ماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی درجه یک ۵۵۰۳ تومان بوده است که نسبت به ماه قبل  ۴.۲۵ درصد افزایش داشته است.

 

گروه گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ۴۰ هزار و ۷۱۶ تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل  تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله در بهمن ماه ٣۸ هزار و ۷۰۵ و دی ماه ۳۸ هزار و  ۶۸۶ تومان، تغییر محسوسی نداشته است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با افزایش ۳.۱۸ درصدی مواجه بوده است (بهمن ماه ۷۴۶۲ تومان و دی ۷۲۳۵ تومان).

 

گروه شیر، پنیر و تخم مرغ:

متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ۲۸۲۲ تومان و یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ۳۸۹۸ تومان است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۵۹ و ۰.۸۵  درصد افزایش قیمت داشته‌اند. در این ماه قیمت یک بسته ٥٠٠ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ۵۹۳۳ تومان است که نسبت به ماه قبل  تغییر محسوسی نداشته است. همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در بهمن ماه برابر ۸۱۶۰ تومان است که نسبت به ماه قبل (۸۰۴۰ تومان) با افزایش ۱.۵ درصدی مواجه بوده است.

 

گروه روغن ها و چربی ها:

متوسط قیمت یک بسته ١٠٠ گرمی کره پاستوریزه (کره حیوانی) ۳۳۵۵ تومان است که نسبت به دی ماه ۰.۴۵  درصد افزایش داشته است. در این گروه متوسط قیمت یک بطری ٩٠٠ گرمی روغن مایع ۵۳۸۵ تومان است که تغییر محسوسی نسبت به ماه قبل نداشته است.

 

گروه میوه و خشکبار:

متوسط قیمت یک کیلوگرم موز در بهمن ماه ۶۲۴۸ تومان بوده است که نسبت به ماه قبل ۱۱.۲۲ درصد افزایش یافته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب درختی زرد در بهمن ماه ۳۷۶۰ تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۳۷۸۲ تومان تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت پرتقال محصول داخل در بهمن ماه ۳۳۵۳ تومان است که نسبت به ماه قبل ۳۳۳۷ تومان تغییر محسوسی نداشته است.

 

گروه سبزیجات:

متوسط قیمت یک کیلوگرم خیار در بهمن ماه ۲۸۴۰ تومان و یک کیلوگرم گوجه فرنگی ۲۲۷۰ تومان بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۵.۶۱ و ۱۴.۵۹ درصد کاهش داشته اند. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی ۱۷۷۹ تومان که نسبت به ماه قبل  ۲.۷۸ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم پیاز۲۵۴۸ تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۱۵.۵۹ درصد افزایش داشته است.

 

گروه قند، شکر، شیرینی ها و چای :

متوسط قیمت یک کیلوگرم قند در بهمن ماه ۴۰۸۱ تومان است که نسبت به ماه قبل ۰.۲۶ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت یک بسته ٥٠٠ گرمی چای خارجی در بهمن ماه ۲۱ هزار و ۲۳۵ تومان است که نسبت به ماه قبل ۱.۶۶ درصد داشته است.

 

گروه محصولات خوراکی طبقه بندی نشده درجای دیگر:

متوسط قیمت یک کیلوگرم رب گوجه فرنگی در بهمن ماه ۵۶۶۰  تومان است که نسبت به ماه قبل ۱.۲۲ درصد افزایش داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------