تشریح جزییات افزایش قیمت بلیت مترو در سال 97



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت بلیت مترو
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص روند افزایش قیمت بلیت مترو توضیحاتی را ارائه کرد. 

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی در بررسی لایحه نهایی قیمت بلیت مترو در سال 97 گفت: واقعیت این است که قیمت تمام شده بلیت در سال 97، 2270 تومان خواهد بود که براساس قانون یک سوم آن را باید دولت، یک سوم مردم و یک سوم را شهرداری بدهد که دولت یک سوم خود را علی‌رغم اینکه فکر می‌کردیم با تغییر شهرداری و مدیریت شهری ارائه بدهد تا این تاریخ نداده و عملا پرداخت دوسوم بلیت مترو به گردن شهرداری است.

 

وی با بیان اینکه قیمت پایه سفر 800 تومان است که پیشنهاد کردیم به 1000 تومان افزایش یابد، گفت: دقت داشته باشید که قیمت بلیت برای مصرف کننده با توجه به مسافت حدود 700 تومان می‌شود.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اسما بلیت مترو از 800 تومان به 1000 تومان، 25 درصد افزایش می‌یابد اما در واقع با توجه به جداولی که درخصوص مسافت سفر است این قیمت کاهش می‌یابد، گفت: دقت داشته باشید همیشه ارزان کردن به نفع مردم نیست چراکه در نهایت دود آن به چشم مردم می‌رود.

 

پورسیدآقایی با بیان اینکه براساس نظرسنجی‌های انجام شده در مترو 60 درصد شرکت‌کنندگان حاضر بودند عوارض بدهند تا تعداد قطارها افزایش یابد، گفت: تمامی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بلیت مترو صرف سرویس‌دهی به مردم می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری تهران در مورد بلیت حومه 1500 تومان بود که کمیسیون این رقم را به 2000 تومان افزایش داد، گفت: دقت داشته باشید افرادی که از کرج به تهران می‌آیند دو سرویس می‌گیرند، یعنی از کرج تا صادقیه به ارم سبز می‌آیند و سپس وارد قطار شهری می‌شوند و نرخ 1500 تومان یا 2000 تومانی که پیشنهاد ما و شهرداری است، برای دو سفر در نظر گرفته شده است.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه افرادی که از متروی صادقیه و یا ارم سبز خارج می‌شوند همان 1000 تومان را می‌دهند، گفت: رقم 1500 یا 2000 تومان برای کسانی است که در داخل مترو ادامه مسیر می‌دهند و دقت داشته باشید از آنجایی که در برگشت گیت، کارت مجدد نداریم، چه بلیت 1500 شود چه 2000 تومان، مسافران در برگشت همان 1000 تومان را می‌دهند.

 

پورسیدآقایی افزود: پیشنهاد شهرداری برای نرخ بلیت مترو در خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) 6000 هزار تومان بود که کمیسیون این عدد را به 10 هزار تومان افزایش داده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------