صادرات نفت ایران کاهش یافت



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, صادرات نفت
این کاهش با وجود تلاش‌های ایران برای جلب مشتریان از جمله کاهش قیمت فروش رسمی و پیشنهاد افزایش تخفیف حمل محموله به هند روی می‌دهد.

 رویترز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد صادرات نفت و میعانات ایران در ماه مارس به پایین‌ترین میزان در دو سال گذشته کاهش پیدا می‌کند.

 

این منبع آگاه که به دلیل محرمانه بودن اطلاعات مایل نبود نامش فاش شود، گفت: خریداران جهانی ۱.۹۴ میلیون بشکه در روز نفت ایران را در مارس خریداری خواهند کرد که ۲۱ درصد نسبت به فوریه کاهش نشان می‌دهد. میزان صادرات ایران در مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش خواهد داشت.

 

بر اساس گزارش رویترز، این کاهش با وجود تلاش‌های ایران برای جلب مشتریان از جمله کاهش قیمت فروش رسمی و پیشنهاد افزایش تخفیف حمل محموله به هند روی می‌دهد.

 

صادرات ایران در مارس برای سومین ماه متوالی کاهش پیدا کرده و به پایین‌ترین میزان در دو سال گذشته می‌رسد. این کاهش به اوپک کمک خواهد کرد عرضه جهانی را محدودتر کند و همچنین از قیمت‌های نفت که اخیرا به دلیل نگرانی‌های نسبت به افزایش تولید آمریکا افت کرده است، حمایت می‌کند.

 

امیر زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت، ماه گذشته گفته بود ایران که پس از برچیده شدن تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ تلاش می‌کند سهم بازار از دست رفته خود را بازیابد، قصد دارد تا چهار سال آینده ظرفیت تولید نفت خود را ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و به ۴.۷ میلیون بشکه در روز برساند.

 

محاسبات رویترز نشان می‌دهد: صادرات ایران به بازارهای اصلی‌اش در آسیا ماه میلادی جاری به ۱.۱۲ میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود که یک سوم نسبت به فوریه کمتر خواهد بود و پایین‌ترین میزان از نوامبر سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

 

ژاپن که چهارمین خریدار بزرگ نفت ایران است، در ماه میلادی جاری برای نخستین بار از مارس ۲۰۱۶ از ایران نفت خریداری نخواهد کرد.

 

 پول‌نیوز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------