آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

اسکناس نو در بازار چند؟



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,اسکناس
امروز آخرین فرصت برای دریافت اسکناس نو از بانک‌هاست. با این حال اگر متقاضیان از بانک‌ها جا بمانند باز هم می‌توانند در بازار آزاد هر تعداد اسکناس نو که می‌خواهند تهیه کنند، هر چند که باید اختلاف قیمت و سود آن را به اسکناس فروش‌ها بپردازند.

به گزارش ایسنا، از ۲۱ تا ۲۶ اسفندماه زمانی بود که بانک مرکزی آن را برای توزیع اسکناس نو در شعب منتخب ۱۰ بانک اعلام کرد. از این‌رو بانک‌های ملی، ملت، صادرات، اقتصاد نوین، سپه، گردشگری، پست بانک، سینا، رفاه کارگران و پارسیان مسئولیت توزیع اسکناس نو را بر عهده گرفتند. متقاضیان می‌توانند تا پایان وقت اداری امروز(شنبه) با مراجعه به شعب منتخب بانک‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت اسکناس نو اقدام کنند. هر نفر در هر بانک می‌تواند از هر نوع اسکناس ۱۰۰۰، ۲۰۰۰  و ۵۰۰۰ تومانی یک دسته ۱۰۰ برگی دریافت کند.

 

اما در حالی بانک‌ها در یکی دو مناسبت در سال اسکناس نو توزیع می‌کنند که در سوی دیگر همیشه در بازار آزاد و البته در محوطه میدان و خیابان فردوسی اسکناس‌فروش‌ها حاضر هستند و چمدان‌های آنها برای فروش اسکناس نو در انواع مختلف باز است. امروز گذری بر میدان فردوسی و گفت‌وگو با اسکناس‌فروش‌ها از این حکایت دارد که در چند روز اخیر که توزیع اسکناس نو انجام شده تا حدی از سودی که بابت فروش دسته‌های ۱۰۰ برگی دریافت می‌کردند کم شده است، ولی با این حال می‌گویند این توزیع که تمام شود شرایط به حالت عادی بر خواهد گشت.

 

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,اسکناس

 

اسکناس فروشان می‌گویند در این روزها برخی مردم با دریافت اسکناس نو آن را به بازار آورده و می‌فروشند که در کنار سودی که آنها از این فروش می‌برند عرضه در بازار بیشتر شده و همین موجب شکسته شدن قیمت‌ها شده است.

 

در حال حاضر قیمت اسکناس ۱۰۰۰ تومانی که در بانک‌ها هم توزیع می‌شود برای نو سبزرنگ آن که در حدود دو سال گذشته به بازار آمده، هر دسته حدود ۱۲۰ تومان و برای ۱۰۰۰ تومانی آبی‌رنگ که قدیمی‌تر است هر دسته ۱۴۰ تومان قیمت‌گذاری می‌شود. اسکناس‌های آبی رنگ به دلیل کاهش چاپ و گردش در بازار از قیمت بالاتری برخوردار هستند، بنابراین برای هر دسته ۱۰۰۰ تومانی بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان سود نصیب اسکناس فروشان می‌شود.

 

در مورد اسکناس ۲۰۰۰ تومانی نیز قیمت حدود ۲۲۰ هزار تومان است که اختلاف بین ۲۰ هزار تومانی دارد و همچنین برای دسته ۵۰۰۰ تومانی حدود ۵۳۰ هزار تومان نرخ‌گذاری می‌شود. درباره قیمت سایر اسکناس‌ها در بازار آزاد اسکناس ۱۰ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۴۰ هزار تومان، ۲۰۰ تومانی ۲۲۰ هزار تومان، اسکناس ۱۰ تومانی ۵۰ هزار تومان و اسکناس ۲۰ تومانی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان فروش می‌رود.

 

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,اسکناس

 

توزیع اسکناس نو امروز همزمان با ۲۶ اسفندماه به پایان می‌رسد و تاکنون اعلامی برای تمدید زمان آن از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------