آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

افزایش قیمت بلیت اتوبوس در آستانه نوروز



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, قیمت بلیت اتوبوس
با وجود ادعای عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس از سوی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، نرخ بلیت از دو برابر معمول سال‌های اخیر نیز بیشتر افزایش یافته است. 

در فاصله دو روز تا آغاز سال نو، بلیت اتوبوس در پایانه‌های استان تهران به صورت سرسام‌آوری تا دو برابر افزایش یافته است، در این بین به دلیل ضعف شدید نظارت‌ها دلالان در این بخش جولان می‌دهند.

 

به گزارش تسنیم، هر سال با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز پیش‌فروش بلیت اتوبوس از طریق اینترنت و حضوری انجام می‌شود؛ طی سال‌های گذشته شرکت‌های مسافربری به بهانه تردد یک سر خالی قیمت بلیت را بعضا تا دو برابر افزایش می‌دادند.

 

امسال اما دو اتفاق در بخش فروش و پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای تعطیلات نوروزی اتفاق افتاده است؛ یکی آن‌که تعداد کمی از مسافران توانسته‌اند از طریق اینترنتی بلیت تهیه کنند و دوم آن‌که با وجود ادعای عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس از سوی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، نرخ بلیت از دو برابر معمول سال‌های اخیر نیز بیشتر افزایش یافته است.

 

به عنوان نمونه برای مسیر تهران به یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی بلیتی وجود ندارد. پیگیری خبرنگار تسنیم از یکی از فعالان بخش حمل‌ونقل مسافری بیانگر آن است که در نبود نظارت، شرکت‌ها عرضه بلیت از طریق اینترنت را قطع کرده و اقدام به پیش‌فروش این بلیت‌ها با قیمت‌های تا سه برابر می‌کنند. در این بین دلالان نیز بر خلاف اظهارات مدیران مربوطه با راحتی و در کمال آسایش و آرامش بازار حمل‌ونقل مسافری را بر هم زده‌اند.

 

نابسامانی حمل‌ونقل مسافری اتوبوس در حالی به اوج خود رسیده که مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران مدعی شده امسال قیمت بلیت اتوبوس افزایش نیافته است. نصرالله نژاد در این باره گفته است: امسال برای اولین‌بار با وجود ترددهای یکسر خالی، قیمت بلیت اتوبوس افزایش نیافت که به درخواست شرکت‌های حمل و نقلی بوده است.

 

وی با بیان این‌که فعالیت 31 شرکت اتوبوسرانی در ایام نوروز رصد خواهد شد، افزود: کشیک‌‌های راهداری بیست و سوم اسفند 96 تا 15 فروردین 97 در طول تمامی محورها ازجمله جاجرود، شریف‌آباد، قم و ساوه برقرار است و در ساعات مختلف شبانه‌روز اتوبوس‌های مسافربری را از لحاظ فنی همچون سلامت لاستیک، داشتن کپسول آتش‌نشانی، شیشه جلو و ترمز کنترل می‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------