آمریکا کشورهای معامله گر با کره شمالی را تنبیه می کند



  اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل ,کره شمالی
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز چهارشنبه گزارش کرد آمریکا کمک هایش را به کشورهایی که با کره شمالی معامله می کنند، قطع می کند. 

به گزارش ایرنا، کمک های کشورهای دیگر به کره شمالی که باعث تقویت توان سایبری و مجازی این کشور شود باعث خواهد شد تا مساعدت های آمریکا به آنها خاتمه یابد.

 

این گزارش ادامه می دهد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا سندی را برای ممنوعیت این کمک رسانی ها به کره شمالی امضا کرده است.

 

بر این مبنا هر کشوری که کمک هایی را در اختیار کره شمالی قرار دهد که به افزایش قابلیت های سایبری آن کشور منجر شود دیگر نمی تواند از صندوق های کمکی دولت آمریکا استفاده کند.

 

این اولین بار است که دولت آمریکا صراحتا از حملات سایبری کره شمالی تا این اندازه ابراز نگرانی کرده و سندی قانونی برای مقابله با آن منتشر می کند.

 

این سند پس از آن منتشر شد که رسانه های غربی و دولت آمریکا مدعی شدند که با افزایش تحریم ها علیه کره شمالی این کشور برای دستیابی به حمایت های اقتصادی بیشتر اقدام به حملات سایبری برای دستیابی به ارزهای مجازی کرده است.

 

پیشتر خبرگزاری کره جنوبی در گزارشی مدعی شده بود کره شمالی با وجود تحریم های بین المللی موفق به کسب درامد 210 میلیون دلاری از ارز مجازی شده است.

 

این گزارش می افزاید کره شمالی احتمالا 11 هزار بیت کوین را از طریق معاملات معدنی و یا با هک کردن رایانه ای بدست آورده و بر درامد ارزی خود در حین تحریم ها افزوده است.

 

خبرگزاری کره جنوبی می نویسد منابعی، اطلاعات مربوط به معاملات ارزی مجازی کره شمالی را از آژانس امنیت ملی آمریکا بدست آورده اند که بر اساس محاسبات آنها رقم بدست آمده تا پایان سال گذشته میلادی معادل 210 میلیون دلار بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------