آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بخشنامه دستمزد ۹۷ کی ابلاغ می‌شود؟



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,دستمزد
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: ابلاغ بخشنامه دستمزد ۱۳۹۷ به سراسر بنگاهها بعد از نهایی شدن میزان افزایش سایر سطوح مزدی خواهد بود. 

علی خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش حداقل دستمزد کارگران سال گذشته در جلسه آخر شورای عالی کار به تصویب رسید، ولی افزایش سایر سطوح مزدی هنوز نهایی نشده و متولی این قضیه وزارت کار است.

 

وی درباره میزان افزایش سایر سطوح مزدی گفت: آخرین پیشنهاد ما در روند مذاکرات سال گذشته برای افزایش سایر سطوح مزدی این بود که سایر سطوح مزدی ۱۲ درصد به اضافه روزانه ۲۴۱۸ تومان افزایش پیدا کند و دولت در این زمینه باید تصمیم بگیرد.

 

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: ممکن است دولت بخواهد در این خصوص جلسه‌ای برگزار کند، ولی اعتقاد ما این است که به جلسه جدید نیازی نیست و ما پیشنهاد خود را مطرح کرده‌ایم.

 

خدایی ابلاغ بخشنامه دستمزد سال ۱۳۹۷ به بنگاههای سراسر کشور را منوط به تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سایر سطوح مزدی و نهایی شدن آن دانست.

 

شورای عالی کار در آخرین جلسه دستمزد خود در اسفند سال گذشته، با افزایش ۲۰ درصدی حداقل مزد کارگران برای سال ۱۳۹۷ موافقت کرد و حداقل دستمزد را از ۹۳۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان افزایش داد.

 

این شورا در خصوص افزایش بن خواربار و حق مسکن مصوبه‌ای نداشت و در مورد درصد افزایش سایر سطوح مزدی هم مقرر شد تصمیم گیری به بعد از تعطیلات عید موکول شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------