آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

نفت صعودی شد



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , قیمت نفت
قیمت نفت پس از این‌که روز جمعه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تشدید اختلاف تجاری میان آمریکا و چین و همچنین رشد فعالیت حفاری آمریکا حدود دو درصد سقوط کرده بود، روز دوشنبه افزایش یافت. 

به گزارش ایسنا، بازارهای نفت روز دوشنبه به دنبال گزارش‌هایی که از حمله نیروهای آمریکایی به یک پایگاه هوایی بزرگ در سوریه حکایت داشت و از سوی پنتاگون تکذیب شد،  به تحولات این کشور چشم دوخته بودند.

 

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت یا ۰.۴۵ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز جمعه، به ۶۲.۳۴ دلار در هر بشکه رسید.

 

بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۲ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۶۷.۴۳ دلار در هر بشکه رسید.

 

قیمت نفت روز جمعه پس از این‌که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، تهدید کرد واردات چین را هدف تعرفه‌های جدیدی قرار می‌دهد و هراس نسبت به برپا شدن جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان و لطمه دیدن رشد اقتصاد جهانی را برانگیخت، حدود دو درصد سقوط کرده بود.

 

بازارهای چین روزهای پنج‌شنبه و جمعه تعطیل بودند با این حال بهای معاملات آتی نفت شانگهای ۰.۶ درصد کاهش یافت و به حدود ۴۰۰ یوآن (۶۳.۴۳ دلار) در هر بشکه رسید.

 

طبق گزارش فیلیپ فیوچرز، قیمت نفت به تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا حساس شده با این‌همه تداوم کاهش تولید اوپک از قیمت‌ها حمایت کرده است.

 

نفت در کل از تقاضای مطلوب و همچنین محدودیت تولید کشورهای اوپک و غیراوپک که از سال ۲۰۱۷ آغاز شده، مورد پشتیبانی واقع شده است.

 

در بازارهای نفت فیزیکی، عراق که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است روز دوشنبه اعلام کرد قیمت فروش نفت در ماه مه را ثابت نگه می‌دارد.

 

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات میدان نفتی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا ۱۱ حلقه افزایش یافته و به ۸۰۸ حلقه رسیده که بالاترین تعداد از مارس سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود و نگرانی‌ها نسبت به رشد فزاینده تولید آمریکا را منعکس می‌کند. صادرات نفت آمریکا در ماه‌های اخیر افزایش یافته و کاهش چشمگیر تولید ونزوئلا را که در نتیجه بحران اقتصادی در این کشور آمریکای لاتین روی داده، کاملا جبران کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------