آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

نرخ سود سپرده ارزی بیش از ۴ درصد



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , نرخ سود سپرده ارزی
مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: به دلیل قاچاق ارز، تراز تجاری کشور مثبت اما حساب سرمایه منفی است.

به گزارش ایلنا؛ مهدی کسرایی‌پور در یک برنامه تلویزیونی اظهارداشت: برنامه جدید ارزی دولت محدودیت منابع ارزی نیست، بلکه مدیریت بهینه در ارتباط منابع با مصارف است. وی گفت: بانک‌ها می‌توانند سپرده‌های ارزی سپرده گذاران خود را برای یورو با نرخ سود سه درصد و دلار با نرخ سود چهار درصد در سال در بانک مرکزی سپرده‌گذاری کنند.

 

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی درباره ارز مسافرتی نیز افزود: هزار یورو برای یکبار در سال به کشورهای دور و ۵۰۰ یورو برای یک سفر در سال برای کشورهای نزدیک با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده که این سیاست فعلا فقط برای یکبار سفر در سال است.

 

وی درباره اختصاص نیافتن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در مرزهای زمینی افزود: این مسئله به امکانات مبادی خروجی کشور باز می‌گردد و اکنون این ساز و کار کنترلی فقط در ۶ فرودگاه دایر است و در آینده برای مرزهای زمینی و دریایی نیز تمهیداتی انجام می‌شود.

 

کسرایی پور درباره ارز مربوط به فرصت‌های مطالعاتی نیز افزود: درخواست کنندگان باید مستندات خود را از وزارت علوم دریافت و به بانک عامل تحویل دهند و بانک عامل نیز از بانک مرکزی ارز مورد نظر را دریافت خواهد کرد.

 

وی درباره منع صرافی‌ها از خرید و فروش ارز بر اساس سیاست‌های جدید ارزی نیز گفت: تا اطلاع ثانوی فقط دو نقش عمده برای صرافی‌ها در نظر گرفته شده که یکی بحث انتقال ارز و دوم خرید ارز حاصل از صادرات غیر نفتی است.

 

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی افزود: صرافی‌های مجاز در سامانه یکپارچه معاملات ارزی تعریف شده اند و ارز حاصل از صادرات غیر نفتی را به صورت حواله خریداری می‌کنند.

 

کسرایی‌پور گفت: اکنون بانک‌هایی با نرخ سود بیش از چهار درصد ارز جذب می‌کنند و نرخ سود بانک مرکزی نیز با توجه به نرخ‌های سود جهانی برای بانک‌ها جذاب است. وی افزود: در بند ۱۵ ابلاغیه هیات وزیران برای کالاهای اساسی و دارو سه هزار میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته شده است که منابع آن از محل یکسان سازی نرخ ارز تامین می‌شود.

 

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت:​ افرادی که برای واردات کالاهای اساسی برای دریافت ارز به بانک مراجعه می‌کنند ارز را با نرخ ابلاغیه بانک مرکزی دریافت می‌کنند، اما مابه التفاوت آن را نیز دریافت خواهند کرد.

 

کسرایی پور با بیان اینکه واردات کالاهای اساسی همه باید از طریق شبکه بانکی وارد شود، گفت: صادر کنندگان کالاهای غیر نفتی بر اساس ابلاغیه جدید هیات دولت می‌توانند ارز خود را در سامانه نیما بفروشند یا واردات انجام دهند یا بابت بدهی ارزی هزینه یا به مدت کوتاه سپرده گذاری کنند.

 

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی افزود: صادر کنندگان سپرده خود را باید در مدت کوتاهی صرف سه مورد دیگر کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------