آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

رونمایی از تعداد شاغلان در سال ٩٦/ نرخ بیکاری کاهش یافت



  اخبار اقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,نرخ بیکاری
نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار سال ١٣٩٦ و بررسی نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ١.١٢ درصد از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند؛ این شاخص، نسبت به سال ١٣٩٥، ٠,٣ درصد کاهش یافته است. 

به گزارش خبرآنلاین، براساس تازه ترین تحلیل های مرکز آمار ایران، در سال ١٣٩٦، ٤٠,٣ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیكاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشاركت اقتصادی حاكی از آن است كه این نرخ نسبت به سال قبل (١٣٩٥)،  ٩.٠ درصد افزایش یافته است.

 

نرخ بیكاری جوانان ١٥ تا ٢٩ ساله حاكی از آن است كه ٢٥,٣ درصد از فعالان این گروه سنی در سال ١٣٩٦ بیكار بوده‌اند. بررسی تغییرات سالانه نرخ بیكاری جوانان ١٥ تا ٢٩ ساله نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به سال قبل٦.٠ درصد کاهش یافته است.

 

تعداد شاغلین در سال ١٣٩٦ به ٢٣ میلیون و ٣٧٨ هزار و ٦١٣ نفر رسید که نسبت به سال گذشته ٧٩٠ هزار و ٥٦١ نفر افزایش یافته است.

 

نسبت اشتغال در سال ١٣٩٦ به ٣٥,٥ درصد رسید که نسبت به سال ١٣٩٥ افزایش یک درصدی داشته است.

 

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد كه در سال ١٣٩٦، ١٠,٤ درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیركاری، ركود كاری، پیدا نكردن كار با ساعت بیشتر و...) كمتر از ٤٤ ساعت در هفته كار كرده و آماده برای انجام كار اضافی بوده‌اند. این در حالی است كه ٨.٣٨ درصد از شاغلین ١٥ ساله و بیشتر، ٤٩ ساعت و بیشتر در هفته كار كرده‌اند.

 

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد كه در سال ١٣٩٦، بخش خدمات با ٥٠,٤ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ٣٢ درصد و كشاورزی با ٦.١٧ درصد قرار دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------