آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

تولید بنزین سال 97 به 105 میلیون لیتر خواهد رسید



صادق آبادی گفت: تولید نفت‌گاز یورو 4 در پالایشگاه‌های تهران، اراک، اصفهان و لاوان روزانه 28 میلیون لیتر است که میانگین روزانه تولید در سال 96، 26 میلیون لیتر بوده است؛ حجم تولید گازوئیل به ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون لیتر افرایش می‌یابد که ۷۰ میلیون لیتر از آن یورو ۴ خواهد بود.

 علیرضا صادق‌آبادی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی که روز گذشته در پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس برگزار شد چشم انداز تولید بنزین در کشور در پایان سال ۱۳۹۷ را ۱۰۵ میلیون لیتر اعلام کرد که از این میزان ۸۷ میلیون لیتر، بنزین تولیدی با استاندارد یورو 4 خواهد بود.

 

به گزارش عصرایران، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: متوسط تولید بنزین در سه ماهه آخر سال۹۶ به میزان ۷۸ میلیون لیتر بوده که نسبت به سه ماهه اول سال ۹۶ افزایش ۱۸ میلیون لیتری داشته است.

 

  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,صادق آبادی

 

صادق آبادی با بیان اینکه تقریبا همه پالایشگاه‌های کشور امسال، وارد مرحله اورهال می شوند گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش ما این است که در تمام طول سال تعمیرات اورهال پالایشگاه‌ها تاثیر کمی در متوسط تولید فرآورده های نفتی داشته باشد.

 

معاون وزیر نفت در خصوص میزان افزایش تولید بنزین و نفت‌گاز در ابتدای سال ۹۷ اظهار داشت: میزان تولید بنزین در ماه فروردین نسبت به ماه مشابه در سال ۹۶ رشد ۱۱.۳ درصدی داشته و در تولید نفت‌گاز این رشد به ۱۰ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۹۶ رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با رد اینکه تامین مالی، گلوگاه تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس است، گفت: هم اکنون ۲۶۰ میلیون یورو وام از طریق صندوق توسعه ملی تصویب شده که به محض نافذ شدن وارد این طرح می شود اما ۱۲۰ میلیون یورو از محل فروش فرآورده های نفتی به ما پرداخت شده که با نافذشدن وام این مبلغ بازگردانده می شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در ماههای پایانی سال ۹۶ پیش راه اندازی گردید، گفت: این فاز تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان توسط ریاست محترم جمهوری بطور رسمی افتتاح می شود و با بهره برداری از فاز دوم این پالایشگاه به پایداری و تثبیت فرآیند تولید بنزین خواهیم رسید.

 

  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,صادق آبادی

 

این مقام مسئول در خصوص استفاده از تجهیزات ایرانی در این پالایشگاه گفت: در مجموع بیش از ۷۰ درصد ساخت این پالایشگاه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور بوده که نتیجه ایجاد ظرفیت‌های مطلوب در زمان تحریم‌ها است. درباره تزریق سرمایه به این پروژه نیز باید گفت تاکنون ۱۲۰ میلیون یورو از محل فروش فرآورده‌ها به بخش باقی‌مانده این پروژه تزریق شده است و مابقی آن نیز از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد.

 

وی در مورد تحریم‌های احتمالی علیه ایران و تاثیر آن بر پالایشگاه‌های کشور، اظهار کرد: در حال حاضر تجهیزات مختلف همه پروژه‌ها خریداری شده است. تجربه ایران در صنعت پالایشگاه‌سازی فوق‌العاده است. ایران توانست پیچیده‌ترین تجهیزات را در پالایشگاه ستاره بسازد، بنابراین نمی‌توان گفت اگر تحریم‌ها باز گردد نمی‌توان کاری کرد. در تحریم‌ها ظرفیت‌های بسیاری در کشور ایجاد شد و نمونه آن ساخت پالایشگاه ستاره است که بزرگترین پالایشگاه دنیا محسوب می شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از کاهش ۱۵۰۰ میلیاردی بودجه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: هر سال در یکی از ردیف‌های بودجه بندی به نام عوارض توسعه و نوسازی وجود داشت که پنج درصد از عواید این شرکت به نوسازی خطوط لوله و زیرساخت‌ها اختصاص می‌یافت که این بند در سال ۱۳۹۷ حذف شده است و باید از راه‌های دیگر تامین شود.

  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------