آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

واردات برنج آزاد شد



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , واردات برنج
در حالی که ممنوعیت واردات برنج براساس تصمیم وزیر جهاد کشاورزی در نیمه دوم پارسال هم تمدید شده بود، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از آزاد شدن مبادی این محصول استراتژیک خبر داد.

  ایسنا نوشت:‌ هرساله پس از فصل برداشت برنج و در نیمه دوم سال واردات برنج آزاد می‌شد و تا ابتدای مردادماه ادامه پیدا می‌کرد، اما سال گذشته وضعیت به گونه‌ای دیگر بود، چرا که براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی با توجه به افزایش واردات بیش از حد برنج در نیمه نخست پارسال، ورود این محصول در نیمه دوم ممنوع شد تا تعادلی در بازار آن به وجود بیاید.

 

البته علی‌اکبر مهرفرد بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که واردات برنج نه برای تامین نیاز سال ۱۳۹۶ بلکه برای سال آینده و تنظیم بازار شب عید سال ۱۳۹۷ آزاد شده است.

 

حالا یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی گفت: بنا بر تصمیم مسئولان ارشد دولت، از امروز همه مبادی وارداتی برنج آزاد شده و وارد کنندگان تنها با رعایت شرایط و ضوابط سازمان استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند نسبت به ورود این محصول استراتژیک از هر یک از مبادی رسمی کشور اقدام کنند.

 

وی افزود: واردات برنج تا ۳۱ تیرماه امسال آزاد خواهد بود و تعرفه آن تغییری نخواهد کرد. البته یکی از تفاوت‌های سال جاری نسبت به پارسال این است که شرایط و سختگیری‌های گذشته دیگر وجود ندارد و هر کسی که بتواند استانداردهای دو دستگاه نظارتی مذکور را رعایت کند، می‌تواند در شمار وارد کنندگان برنج قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------