آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

وزیر نفت : لایه‌های نفتی به توتال داده نمی‌شود/چند مذاکره توسعه میادین در مرحله آخر قرار دارد



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , وزیر نفت
وزیر نفت در پاسخ به سوال ایسنا در مورد توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی با اشاره به خرید بخش نفتی شرکت مرسک توسط توتال و مذاکراتی که بین ایران و مرسک در مورد توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی صورت گرفته بود، گفت: لایه‌های نفتی به توتال داده نمی‌شود. 

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در حاشیه مراسم امضای قرارداد خط لوله ایرانشهر چابهار بین وزارت نفت و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر فوق افزود: مذاکره برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی به مراحل آخر رسید، اما بخش نفتی شرکت مرسک توسط توتال خریداری شد و ما قصد نداریم توسعه لایه‌های نفتی را به توتال بدهیم. تاکنون برای مذاکره در مورد توسعه لایه‌های نفتی درخواست داده‌ایم، اما پیشنهاد جدی دریافت نکرده‌ایم.

 

چند مذاکره برای توسعه میادین در مراحل آخر قرار دارد

 

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد مذاکره برای توسعه میادین، اظهار کرد: چند قرارداد در دست مذاکره است که در مرحله آخر قرار دارد که در این بین شرکت‌های روسی هم هستند، اما تا روزی که قرارداد امضاء نشود نامی از شرکت‌ها و میادین نخواهم برد.

 

آخرین میزان فروش نفت و میعانات گازی

 

وزیر نفت در ادامه با بیان این‌که میزان فروش نفت در یک ماه کم شد اما بعدا مجدد اضافه شد، تاکید کرد: میزان فروش نفت ایران در حال حاضر مشکلی ندارد و رقم فروش نفت و میعانات گازی بیش از ۲.۵ میلیون بشکه در روز است.

 

صادرات گاز به عمان به مرحله مناقصه نزدیک می‌شود

 

زنگنه در مورد پروژه صادرات گاز به عمان توضیح داد: گاز از رودان به کوه مبارک و سپس به غرب جاسک می‌رود و پس از آن به عمان صادر می‌شود. مذاکرات پیش رفته است و در مرحله‌ای هستیم که برای اجرای خط دریایی اعلام مناقصه کنیم یا به مرحله عقد قرارداد نزدیک می‌شویم که یک شرکت خارجی برای احداث خط سرمایه‌ گذاری کند.

 

ایران هر کاری که لازم باشد برای مقابله با ترامپ می‌کند

 

وی در مورد برخی اخبار مبنی بر این‌که ایران به هند در فروش نفت تخفیف می‌دهد، اظهار کرد: ما تخفیف ویژه‌ای به هند ندادیم البته برای فروش ممکن است در هر زمانی که لازم باشد از نظر سیاسی قیمت‌هایی را اعمال کنیم که بتوانیم در بازار حضور داشته باشیم.

 

وزیر نفت در مورد این‌که گفته می‌شود ایران برای جذب مشتری در مقابل سیاست‌های ترامپ به هند تخفیف می‌دهد، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای این‌که با ترامپ مقابله کنیم انجام می‌دهیم.

 

زنگنه با اشاره به تصمیم‌گیری ترامپ در ۱۲ مهر درباره برجام اظهار کرد: باید صبر کنیم ببینیم ترامپ چه می‌کند. ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران همه تجارب و ظرفیت را برای این‌که ترامپ نتواند به ایران ضرر برساند به کار می‌بریم.

 

جابه‌جایی و سوآپ گاز فرزاد برعهده ایران است

 

وی در پایان با اشاره به مذاکرات بین ایران و هند در مورد توسعه میدان گازی فرزاد B، اظهار کرد: قرار شد هندی‌ها گاز ترش میدان را به ما تحویل بدهند و ایران جابه‌جایی و سوآپ را انجام دهد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------