آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

مرغ دوباره پرید



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مرغ
با وجود برخی وعده‌ها مبنی بر کاهش قیمت گوشت مرغ و تعدیل قیمت‌ها، بررسی‌ها از بازار نشان می‌دهد قیمت این نوع گوشت کاهش پیدا نکرده و به طور متوسط کیلویی ۸۷۰۰ تومان فروخته می‌شود. 

بر اساس گزارش  ایسنا، قیمت گوشت مرغ از اواخر سال گذشته با افزایش قیمت همراه شد و قیمت هر کیلوگرم آن به بیش از ۸۰۰۰ تومان رسید و در روزهای پایانی سال به مرز ۹۰۰۰ تومان هم نزدیک شد. با وجود اینکه رئیس اتاق اصناف در تعطیلات نوروز خبر از کاهش و تعدیل قیمت گوشت مرغ داشت اما همچنان تغییری در بازار ایجاد نشده است و با قیمتی بالاتر از نرخ منطقی در سطح شهر عرضه می شود.

 

یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ افزایش نرخ ارز عنوان می‌شود؛ عاملی که منطقی به نظر نمی‌رسد اما مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی این موضوع را تایید می‌کند. به گفته وی، نوسانات ارزی، کمبود نهاده‌های تولید و کاهش جوجه‌ریزی عامل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار شده است.  

 

کمالی سروستانی می‌گوید از ابتدای امسال وضعیت نهاده‌های تولید بسیار سردرگم و نامشخص شده است، چراکه واردکنندگان سویا و ذرت اعلام می‌کنند که این نهاده‌های تولید بسیار کم شده و در بازار موجود نیست اما به عنوان تولیدکننده این اظهارات را باور نداریم و در این میان شرکت بازرگانی دولتی نیز نمی‌تواند نیاز تولید کنندگان در این زمینه را تامین کند.

 

در حال حاضر هم بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرغ تغییری نسبت به قیمت پیش از عید پیدا نکرده است. هر کیلوگرم گوشت مرغ به طور متوسط ۸۷۰۰ تومان فروخته می‌شود. همچنین در میان اقلام محتلف گوشت مرغ، فیله کیلویی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد که البته تقاضای کمتری نسبت به سایر اقلام دارد. اما ران و سینه گوشت مرغ که بیشترین تقاضا را در بازار این محصول پروتئینی دارد به ترتیب کیلویی ۹۵۰۰ تومان و ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد و از سوی دیگر مرغ سبز که مشتریان خاصی دارد کیلویی ۱۲ هزار تومان فروخته می‌شود.  

 

گوشت بوقلمون نیز تغییر قیمت چندانی نداشته و با قیمت ماه گذشته تفاوتی پیدا نکرده است. گوشت بوقلمون شقه کیلویی ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان و بوقلمون بدون استخوان کیلویی ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مرغ

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------