آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

بدقولی برخی شرکتهای سرمایه پذیر،عامل تاخیردرتسویه سود سهام عدالت



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , سهام عدالت
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت:تا امروزمجموع۳هزار میلیاردتومان از۴۹شرکت سرمایه پذیر دریافت ومیان مشمولان توزیع شده ودرصورت همراهی شرکتها،بقیه سودسهام عدالت مشمولان دراولین فرصت پرداخت می شود. 

به گزارش مهر به نقل از سازمان خصوصی سازی؛ بر اساس قانون تجارت، شرکتها موظف هستند حداکثر ۸ ماه پس از برگزاری مجمع عمومی اقدام به توزیع سود تقسیمی و مصوب خود میان سهامداران کنند.از سوی دیگر طبق قانون از سال ۱۳۹۶ سازمان خصوصی سازی موظف است سود سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر را میان مشمولان توزیع کند.

 

براین اساس پوری حسینی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که از دیماه سال گذشته سود تقسیمی مربط به ۴۹ شرکت سرمایه پذیر به مرور در حال دریافت از شرکتها و واریز به حساب مشمولان سهام عدالت است گفت: یکی از دلایل اصلی تاخیر در واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان بویژه گروه بیستم که کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی را شامل می شود، تاخیر برخی از شرکتهای سرمایه پذیر در پرداخت کامل سود تقیسمی خود است.

 

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: از جمله این شرکتها که بخشی از سود تقسیمی خود را پرداخت و بخشی دیگر را تا کنون تسویه نکرده اند میتوان به شرکت مخابرات اشاره کرد که بابت سود تقسیمی سهام عدالت خود حدود ۶۷ میلیارد تومان به سازمان خصوصی سازی بدهکار است و بیش از سه ماه هم از مهلت قانونی پرداخت سود مجمع این شرکت سپری شده است.

 

وی گفت: از سوی دیگر شرکت فولاد مبارکه با ۴۵.۵ میلیارد تومان، گروه مپنا با ۴۱ میلیارد تومان، پتروشیمی جم و پتروشیمی بندرعباس هر یک با ۴۰ میلیارد تومان، فولاد خوزستان با ۲۲.۵ میلیارد تومان، پارس سوییچ با ۱۵.۵ میلیارد تومان و چادرملو با ۷.۵ میلیارد تومان از جمله شرکتهایی هستند که بخشی از سود تقسیمی مجامع خود را بابت تقسیم میان مشمولان سهام عدالت پرداخت ولی کل سود تصویب شده را هنوز پرداخت نکرده اند.

 

پوری حسینی تصریح کرد: تا به امروز مجموع ۳ هزار میلیارد تومان از ۴۹ شرکت سرمایه پذیر دریافت و میان مشمولان توزیع شده است و در صورت همراهی شرکتهایی که نام برده شد، بقیه سود سهام عدالت مشمولان در اولین فرصت پرداخت خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------