آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

بانک مرکزی روسیه تمامی طلاهای خود را در خاک خود نگهداری می‌کند



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , بانک مرکزی
آناتولی آکساکوف- رئیس کمیته بازارهای مالی مجلس روسیه- گفت از آنجا که شمش‌های طلا روسیه تنها در خاک خود این کشور امن هستند، تمامی شمش‌های طلا در روسیه نگهداری می‌شوند. 

به گزارش ایسنا به نقل از آر تی، آکساکوف در اظهارنظری در خصوص تصمیم ترکیه برای انتقال ذخایر طلای خود از آمریکا به خاک خود گفت: ما ذخایر طلا در آمریکا نداریم. تنها ذخایر ارزی در خارج از روسیه داریم و دست هیچ کس به طلاهای ما نمی‌رسد.

 

ذخایر روسیه شامل ارز خارجی، طلای فیزیکی، ذخایر نزد صندوق بین‌المللی پول و اموالی به صورت حق برداشت مخصوص " اس. دی. آر" هستند. تا اول آوریل حجم ذخایر فیزیکی طلای روسیه با ۵۲.۸۸ تن افزایش به ۱۸۶۱.۱ تن رسیده است.

 

پس از اعمال تحریم‌های غرب بر ضد روسیه در سال ۲۰۱۴، این کشور به نحو آشکاری به تقویت ذخایر طلای خود پرداخته است و سهم طلا از کل ذخایر این کشور از ۷.۸ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافته است. روسیه بزرگترین خریدار و سومین تولید کننده بزرگ طلا در جهان است و در سال‌های اخیر، علاوه بر افزایش فعالیت در معادن طلای داخل، خرید طلا از خارج از این کشور را نیز افزایش داده است.

 

کرملین به این فلز باارزش به عنوان دارایی امن در زمان تلاطمات ژئوپلتیکی نگاه می‌کند. روسیه پس از آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین، ششمین دارنده ذخایر طلای جهان به شمار می رود و ذخایر طلای این کشور از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون ۵۰۰ درصد افزایش یافته است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------