"سکه" به خانه اول نرسید



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,سکه
بازار سکه در سال جدید روند سینوسی را گذراند و درحالیکه بالاترین نرخ یعنی مرز دو میلیون تومان را تجربه کرد و بعد از اعلام دلار تک نرخی بیش از ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد. اما با وجود افت قیمت‌هایی داشته، هنوز به نرخ اولیه خود (قیمت بازار ششم فروردین) برنگشته است.

به گزارش ایسنا، بازار سکه از سال قبل با جهش قابل توجه قیمت همراه شد. افزایشی که از همان زمان گفته می‌شد عمدتا تحت تاثیر افزایش قیمت دلار و بالا رفتن قیمت طلای جهانی است. پیش از سال جدید سکه روی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ایستاد که تا آن زمان حداکثر قیمت برای سکه تمام بود.

 

اما جهش‌های بعدی در سال جدید رخ داد. زمانی که دلار از مرز ۵۰۰۰ تومان عبور کرد، سکه هم به دنبال آن افزایش بی‌سابقه‌ قیمت را تجربه کرد.

 

در نخستین روز کاری سال جدید یعنی ششم فروردین ماه سکه تمام یک میلیون و ۷۱۰ هزار تومان قیمت داشت. در نیمه فروردین ماه به یک میلیون و ۷۳۶ هزار تومان رسید.

 

در ۱۸ فروردین افزایش قیمت سکه شتاب بیشتری گرفت و یک میلیون و ۷۸۳ هزار تومان عرضه شد. بیستم فروردین همزمان با نوسانات و تلاطمات بازار ارز، سکه در آستانه دو میلیون تومان قرار گرفت که بالاترین رکورد برای قیمت سکه در تاریخ آن بود.

 

از روز ۲۱ فروردین، بعد از تعیین دلار ۴۲۰۰ تومانی به عنوان دلار تک نرخی، قیمت سکه به یکباره افتاد و به یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان کاهش یافت و در فاصله یک روز بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

 

در روزهای بعد بازار سکه دچار نوسانات شد. به گونه‌ای که در روز ۲۲ فروردین سکه تمام به یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید. در روز ۲۶ فروردین نرخ یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومانی را تجربه کرد و در نخستین روز اردیبهشت بار دیگر با افزایش قیمت روبرو شد و یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان قیمت خورد.

 

در پنجم اردیبهشت ماه جهت معکوس پیدا کرد و یک میلیون و ۷۴۷ هزار تومان فروخته شد و در نهایت در روز هشتم اردیبهشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه شد.

 

در مجموع بازار سکه در از شروع سال جدید تا کنون روزها روند سینوسی داشته و هنوز به نقطه تعادل نرسیده است. هر چند به گفته کشتی آرای - عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر - حباب سکه کوچک شده است و به حدود ۴۰ هزار تومان رسیده اما که کمترین مقدار حباب برای سکه در چند هفته اخیر است.a

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------