شرط خانه اولی برای استفاده از تسهیلات بافت فرسوده حذف شد



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,تسهیلات  مسکن
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از شرط خانه اولی برای دریافت تسهیلات در بافت فرسوده خبر داد.

تسنیم نوشت:هوشنگ عشایری با یادآوری این‌که نرخ سود تسهیلات ­­­بانکی در بافت فرسوده­ از 8 درصد به 6 درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: این کاهش نرخ سود به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود و سپرده‌گذاران از هفته آینده می‌توانند تسهیلات خرید مسکن را با سود 6 درصدی دریافت کنند.

 

وی با بیان این‌که ویژگی مهم صندوق پس انداز یکم این است که­ ­افرادی­ که از این­ تسهیلات استفاده می کنند ­باید­ برای اولین بار­ ­مسکن خریداری کنند­ ، تصریح کرد: البته این محدودیت در بافت های ناکارآمد شهری برداشته شد و هر فردی که سپرده گذاری کرده باشد امکان استفاده تسهیلات 6 درصد خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: فعلا­ کاهش نرخ سود تسهیلات در بافت های ناکارامد شهری تصویب شد و پیشنهاد ما برای کاهش زمان و افزایش دوره اقساط در دستور شورای پول اعتبار است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از­ 2 سال گذشته که­ صندوق پس انداز یکم­ بازگشایی شد و تقریبا 8 درصد از این صندوق استقبال شد ­اما اکنون­ 31 درصد شده­ است.

 

به گفته عشایری، طی 2 ماه­ ثبت نام در صندوق پس انداز یکم حدود­ ­10 الی 12 درصد رشد کرده است و از زمان کاهش سود تسهیلات روزانه حدود هزار نفر در صندوق پس انداز یکم ثبت نام می کنند که این امر بیانگر استقبال مردم برای دریافت تسهیلات و نوسازی بافت ها است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------