وزیر نفت: نمی توان ایران را در بازار جهانی انرژی نادیده گرفت



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , وزیر نفت
وزیر نفت با تاکید بر اینکه ایران کشوری نیست که بتوان آن را در بازار جهانی نفت و انرژی نادیده گرفت، گفت: بازار جهانی نفت باید غیرسیاسی باشد زیرا دخالتها سبب اختلال در روند کار آن می شود. 

به گزارش ایرنا، «بیژن زنگنه» روز یکشنبه در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت گاز پالایش و پتروشیمی افزود: مدافع قیمت های بالای نفت نیستیم.

 

وی ادامه داد: ایران همواره دنبال قیمت معقول نفت است تا تولیدکنندگان را تشویق به تولید کند و بازار جهانی بی‌ثبات نشود.

 

وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت در صورت کمک، به پیشران اقتصاد ایران تبدیل می شود، افزود: صنعت نفت علاوه بر درآمدهای نفتی می تواند تحرک اقتصادی در کشور ایجاد کند.

 

وی با تاکید بر اینکه برای فعال شدن بخش صنعت و پیمانکاری باید کار در این بخش ایجاد شود، افزود: البته تحقق آن، در صورت دستیابی به منابع مالی برای سرمایه‌گذاری است.

 

زنگنه یادآور شد: اجرای طرح ها، بدون پیش بینی منابع مالی، موجب زیان پیمانکاران و سازندگان خواهد شد.

 

وی به اجرای طرح های گازرسانی نیز اشاره کرد و گفت: در چهار سال به ١١ هزار و 500 روستا با 1.4 میلیون خانوار و ١٠٧ شهر با سه میلیون خانوار گازرسانی شد.

 

زنگنه خاطرنشان ساخت: همه این طرح ها از طریق ساخت و کار داخل انجام شده است.

 

وی به تعریف 34 طرح در صنعت نفت به ارزش 6 میلیارد دلار اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح ها بیش از 50 هزار شغل ایجاد کند.

 

وزیر نفت ادامه داد: پنج قرارداد با سازندگان داخلی برای ساخت برخی کالاها امضا شده است.

 

وی میزان تولید بنزین کشور در سه ماهه نخست پارسال را ٦٢ میلیون لیتر در روز یادآورشد و گفت: در سه ماهه نخست امسال به ٧٧ میلیون لیتر و سه ماهه پایانی امسال به ٩٦ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

 

زنگنه اظهار داشت: امسال بخش دریایی 6 فاز پارس جنوبی و بخش خشکی چهار فاز آماده می شود.

 

وزیر نفت به امضای سه قرارداد جدید نفتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیش از 70 درصد اجرای این قراردادها به شرکت های ایرانی واگذار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر افرایش خوراک، امسال چند طرح جدید پتروشیمی نیز راه اندازی می شود.

 

به گزارش ایرنا، بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت امروز(یکشنبه) با حضور 1053 شرکت ایرانی و 600 شرکت خارجی از 37 کشور آغاز بکار کرد.

 

نمایندگان 38 کشور جهان شامل کشورهای آذربایجان، اتریش، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کرواسی، کره جنوبی، لهستان، هلند، هند، فنلاند، هنگ کنگ، بحرین، قزاقستان، موناکو، کانادا، لیختن اشتاین، عمان، دانمارک، تایوان، آمریکا، نروژ، استرالیا، برزیل، مالزی، سنگاپور و جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شرکت می کنند.

 

کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان، روسیه، ژاپن، کره‌جنوبی، اتریش و هلند در این نمایشگاه پاویون دارند. این نمایشگاه از نظر وسعت و تعداد شرکت‌کنندگان نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎رود.

 

به جز چهار شرکت اصلی (نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی)، 90 درصد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال فعالان بخش خصوصی یا نیمه‌خصوصی هستند. مهم‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه، تلاش برای جذب سرمایه‌ و انتقال فناوری و معرفی شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------