جرایم معوقات بانکی تا پایان سال ۹۶ بخشوده شد



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , جرایم معوقات بانکی
چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را که تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید شده باشد از تاریخ سررسید تا پایان شهریورماه ۱۳۹۷ تسویه کنند، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، برخی از تکالیف شبکه بانکی کشور مقرر در قانون بودجه سال 1397 کل کشور به شرح زیر توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد.

 

- جزء (1) ذیل بند (ح) تبصره (12) ـ دستگاه‌های مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و ماده (۵) قانون مدیریت خدمات كشوری مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانكی (حساب جاری، پشتیبان، سپرده‌گذاری كوتاه‌مدت، بلندمدت) مفتوح در بانك‌های دولتی و غیردولتی نیستند. در اجرای این حكم بانك‌های دولتی و غیردولتی نیز مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه‌های اجرایی كه فاقد قوانین و مقررات برای دریافت سود هستند، نمی‌باشند. بانك‌ها، شركت‌های بیمه دولتی، سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و دستگاه‌های مأذون از مقام معظم رهبری و هریك از دستگاه‌های اجرایی كه در قوانین و مقررات و یا اساسنامه مجاز به دریافت سود می‌باشند، از شمول این حكم مستثنی هستند.

 

- بند (و) تبصره (16) ـ به منظور تشویق تولیدكنندگان و تسویه مطالبات بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را كه تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید شده باشد از تاریخ سررسید تا پایان شهریورماه ۱۳۹۷ تسویه کنند، بانك‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مكلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند.

 

- بند (الف) تبصره (20) ـ در اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملكرد، تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات كشوری از جمله بانك‌ها و شركت‌های دولتی، مكلفند در سال ۱۳۹۷ نسبت ‌به استقرار یا تكمیل سامانه (سیستم) حسابداری قیمت ‌تمام‌شده اقدام کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------