آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

قیمت دلار پرکشید/اعتراض نمایندگان به نوسانات ارزی/آقای روحانی مردم نگرانند،تکلیف اقتصاد معلوم نیست



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  قیمت دلار
در میان تذکرات امروز نمایندگان اعتراض بر سر نوسان قیمت دلار و رسیدگی به تخلفات موسسات مالی و اعتباری بالا گرفته بود. 

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا سلیمی  نماینده مردم محلات در تذکری با انتقاد نسبت به نحوه خرید گندم از کشاورزان به موضوع نوسان های قیمت ارز اشاره کرد و گفت: قیمت دلار پرکشیده است و  هیچ کسی نمی خواهد در این رابطه پاسخ بدهد؛ اگر تصمیمی گرفته شده است اجرا نمی شود.

 

او همچنین با بیان اینکه برخی جانبازان و تجار برای تامین ارز برای دارو و سفر مشکل دارند به مسئله گرانی قیمت گوشت اشاره کرد و گفت مردم به دلیل حفظ اصل نظام تحمل می کنند.

 

این نماینده مجلس اشاره ای هم به موضوع پیام رسان ها داشت و با انتقاد از اینکه چرا مسئولین از پشت تریبون با هم حرف می‌زنند گفت: اگر مسئولین تلفن یا آدرس یکدیگر را ندارند بیایند ما داریم و در اختیارشان قرار می دهیم تا با هم صحبت کنند؛ چرا از پشت تریبون با هم حرف می زنند.

 

او در ادامه گفت: اصلا مسئولین بیایند ما اتاقی در مجلس در اختیارشان قرار می دهیم تا با یکدیگر گفت و گو کنند.

 

انتقاد به قوه قضائیه برای موسسات مالی اعتباری

 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه نیز در تذکری با بیان اینکه وظایف قوه قضائیه در رسیدگی به تظلمات بوده است خطاب به رئیس مجلس  گفت: موضوع موسسات مالی همچنان حل نشده و ما شاهد آن هستیم که هنوز قوه قضائیه هیچ رسیدگی نکرده و در جریان هستید که هنوز مشکلات موسسات ادامه دارد.

 

او با اشاره به تجمعات روزهای گذشته مردم در این رابطه گفت: تجمعی روزهای گذشته انجام شد و هرچند هیچ فردی نرفتتا صحبت های آن را جمع بندی کند اما این ها مردمان ما هستند و اعتماد کردند لذا ما انتظارمان از سه قوه این است که تلاش بیشتری برای رفع مشکل انجام دهند.

 

حاجی دلیگانی با انتقاد از رئیس بانک مرکزی نیز گفت: در گزارش رئیس بانک مرکزی تناقض وجود دارد او در گزارشی که به مجلس داده است قوه قضائیه را زیر سوال برده و تناقضاتی که رئیس بانک مرکزی در گزارشاتی داده است و در گزارش او به قوه قضائیه  مجلس را زیر سوال برده است.

 

مسعود پزشکیان که در غیاب علی لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به حاجی دلیگانی گفت: قوه قضائیه لازم است هرچه سریعتر برای رفع این مشکل به موضوع ورود کند و البته مجلس  و دولت هم باید در این مسیر قدمم بردارند.

 

محمودی به روحانی؛ مردم نگرانند

 

همچنین سمیه محمودی نماینده شهرضا نیز در تذکری با بیان دنبال ناامید کردن مردم نیست، خطاب به رئیس جمهور گفت: اگرچه شما می‎گویید که مردم نگران نباشند اما مردم نگرانند. چون مدیران دچار روزمرگی شده اند و تکلیف اقتصاد معلوم نیست.

 

وی با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود مهمتر از ایجاد اشتغال است، بار دیگر خطاب به روحانی ادامه داد: شما تعهد کردید که اشتغال ایجاد کنید، اشتغال جدید پیش کش، فکری به حال حفظ اشتغال موجود بکنید.

 

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس از عدم تبعیت بانک ها از دولت سخن گفت و افزود: ایجاد ثبات در بازار ضروری است، دولت باید تغییراتی را در خودش ایجاد کند. کشور ما نیاز به وفاق و همدلی و همراهی دارد. بیایید حاشیه سازی را کنار بگذاریم.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------