خودرویی‌ها یکدست افت کردند/ تقویت ۲۸ واحدی شاخص بورس



  اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,بورس تهران

در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته دماسنج بازار ۲۸ واحد رشد کرد اما سهام شرکت های خودرویی یک دست با کاهش قیمت همراه شدند. در عین حال قیمت سهام فلزات اساسی روند رو به رشدی را تجربه کردند. 

به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۸ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۳۱۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۵۶ واحد افت به رقم ۱۷ هزار و ۶۷۸ واحدی رسید.

 

شاخص آزاد شناور نیز ۲۵ واحد افت کرد و تا رقم ۸۹ هزار و ۵۷۳ واحدی پایین آمد، اما شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۲۵ و ۲۹ واحد بالا رفتند.

 

در معاملات امروز نماد شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معدن و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو به ترتیب با ۶۸، ۲۷ و ۱۲ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار بیشترین نقش افزاینده را روی شاخص داشتند، اما در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات و پارس خودرو به ترتیب با ۱۹، ۱۵ و ۱۴ واحد تاثیر کاهنده بیشترین نقش را پایین‌برنده را بر روی دماسنج بازار داشتند.

 

امروز در گروه خودرو ۵۴ میلیون و ۸۴۳ سهم به ارزش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شش هزار و ۳۷ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه کلیه نمادها با روند رو به کاهشی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شدند.

 

همچنین در گروه فلزات اساسی بیش از ۶۴ میلیون سهم جابجا شد که ارزش آن به رقم بیش از ۱۵ میلیارد تومان می‌رسید. اما در این گروه مخالف خودرویی‌ها تعداد بیشتر نمادها مقداری در قیمت پایانی رشد کردند.

 

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۱۲ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۶۲ میلیون سهم طی ۴۳ هزار و ۹۰۶ تومان داد و ستد بود.

 

آیفکس نیز امروز با افت ۲.۹ واحدی همراه شد و تا رقم ۹۲۲.۷ پایین رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۰۳ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۲۷۱ میلیون سهم و اوراق  مالی قابل معامله بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------