آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

آخوندی: لزوم سختگیری بیشتر برای انضباط شهری



اخبار,اخباراقتصادی,آخوندی


 اخبار اقتصادی - آخوندی: لزوم سختگیری بیشتر برای انضباط شهری

فعالیت حرفه ای مستلزم پذیرش مسئولیت در مقابل مردم و رعایت منافع عمومی، ابعاد حقوقی، ابعاد تجاری و ابعاد اداری و فنی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افراد برای ورود به حرفه مهندسی، باید آموزش های حرفه ای ببینند و در آزمون شرکت کنند، برسختگیری بیشتر در زمینه انضباط شهری تاکید کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی که در حاشیه بازدید از آزمون ورود به حرفه مهندسان ، کاردان‌ها و معماران تجربی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سخن می گفت، اظهار داشت: هر فعالیت ساختمانی که در کشور آغاز می شود باید یک مهندس ناظر و مجری ذیصلاح داشته باشد تا مسئولیت و نظارت و اجرای ساختمان را بر عهده بگیرند و این موضوع به سراسر کشور ابلاغ شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: فعالیت حرفه ای مستلزم پذیرش مسئولیت در مقابل مردم و رعایت منافع عمومی، ابعاد حقوقی، ابعاد تجاری و ابعاد اداری و فنی است.


وی افزود: در سراسر جهان افرادی که فارغ التحصیل شدند ،مدتی در آن رشته کارآموزی می کنند و با آزمون حرفه ای وارد شغل مربوطه می شوند.

آخوندی گفت : در کشور 250 هزار عضو نظام مهندسی ساختمان است و هزاران نفر هر سال فارغ التحصیل می شوند و برای اینکه این افراد فارغ التحصیل وارد این حرفه بشوند ، باید آموزش های حرفه ای ببینند و در آزمون شرکت کنند.

آخوندی خبرداد: حدود 148 هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی که پنجشنبه 22 خرداد و جمعه 23 خرداد 93 برگزار می شود در سراسر کشور شرکت می کنند.


وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما از جهت زلزله و سیل، آسیب پذیر است ، در زمینه انضباط شهری سختگیری بیشتری داشته باشیم.

آخوندی تصریح کرد : فعالیت های حرفه ای در سراسر جهان با سختگیری هایی همراه است و معمولا این طور نیست که هر فردی در یک رشته ای فارغ التحصیل شد ، بتواند به راحتی فعالیت حرفه ای کند بلکه باید همه شرایط لازم را داشته باشد.

مدیر کل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود که نتایج این آزمون نیز در شهریور ماه از طریق نشانی اینترنتی www.inbr.ir اعلام می شود و داوطلبانی که حد نصاب 50 درصد را کسب کنند با رعایت سایر شرایط می توانند پروانه اشتغال به کار پایه سه را کسب کرده و در سراسر کشور فعالیت کنند.

غلامرضا هوائی با اشاره به اینکه آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد افزود: 31 بازرس ویژه نیز از سوی راه و شهرسازی به استانها اعزام می‌شوند تا از روند برگزاری آزمون گزارش تهیه کنند .

هر کدام از 37 حوزه اصلی که آزمون در آنها برگزار می‌شود ، دارای چندین زیرحوزه هستند ، تصریح کرد: حوزه تهران با 22 هزار و 324 داوطلب ، بزرگترین و حوزه ایرانشهر با 135 داوطلب ، کوچک‌ترین حوزه آزمون امسال هستند.

آزمون یاد شده در 7 رشته مهندسی ، 5 رشته کاردانی و یک رشته معماری تجربی برگزار می شود.
اخبار اقتصادی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------