آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

کاهش هفتگی قیمت نفت در بازار جهانی



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, قیمت نفت

نفت روز جمعه تحت تاثیر شواهد آهسته شدن رشد فعالیت حفاری در آمریکا، اندکی افزایش یافت اما تحت تاثیر افزایش ماهانه تولید اوپک و همچنین تنش‌های مربوط به کره شمالی که سرمایه‌ گذاران را مضطرب و کاهش هفتگی پیدا کرد. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر در بازار نیویورک ۲۳ سنت یا ۰.۵ درصد رشد کرد و در ۴۸.۸۲ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته حدود ۱.۵ درصد کاهش رقم زد.

 

نفت برنت برای تحویل در اکتبر در بازار لندن ۲۰ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۵۲.۱۰ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۶ درصد کاهش ثبت کرد.

 

آمار هفتگی که روز جمعه از سوی گروه صنعتی بیکرهیوز منتشر شد نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته سه حلقه افزایش یافته و به ۷۶۸ حلقه رسیده است. این افزایش اندک پس از کاهش شمار دکل‌ها در هفته پیش از آن حاصل شد.

 

به گفته جیمز ویلیامز، اقتصاددان انرژی، در شرکت WTRG اکونومیکس، رشد شمار دکل‌های حفاری تثبیت شده و در بهترین حالت رشد ملایمی در ادامه سال جاری خواهد داشت که به معنای رشد آهسته‌تر تولید آمریکا است.

 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه اعلام کرده بود ذخایر نفت در هفته منتهی به ۴ اوت، ۶.۵ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۱.۱۵ میلیارد بشکه رسیده است.

 

رشد قیمت‌های نفت در معاملات روز جمعه در پی ریزش گسترده در پنج شنبه روی داد که گزارش ماهانه اوپک نشان داد تولید نفت این سازمان در ژوییه ۰.۵ درصد نسبت به ژوئن رشد کرده و به ۳۲.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد: تولید اوپک در ژوییه ۲۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۳۲.۸۴ میلیون بشکه در روز رسیده که رکورد بالای جدیدی در سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. این آژانس در گزارش خود اعلام کرد: میزان پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید در ژوییه مجددا کاهش یافت و به ۷۵ درصد در مقایسه با ۷۷ درصد در ژوئن رسید. میزان پایبندی در میان کشورهای غیر اوپک در ماه میلادی گذشته ۶۷ درصد بود. مجموعا ۲۲ کشور حدود ۴۷۰ هزار بشکه در روز بیشتر از میزان تعهدشان نفت تولید می‌کنند.

 

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود از میزان رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۷ را بازنگری و اعلام کرد انتظار دارد تقاضا به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به ۹۷.۶ میلیون بشکه در روز صعود کند.

 

به گفته تایلر ریچی، یکی از دبیران سون ریپورتس، نگرانی‌ها نسبت به بالا ماندن تولید اوپک و کاهش پایبندی اعضای این سازمان به توافق کاهش تولید که قرار است تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ اجرا شود، مانع صعود قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به بالای ۵۰ دلار در کوتاه مدت می‌شود، اما در بلندمدت روند رشد بدون وقفه تولید آمریکا همچنان مانعی برای بازار نفت خواهد بود زیرا این میزان رشد تولید در سال ۲۰۱۷ پیش بینی نشده بود.

 

بر اساس گزارش پایگاه خبری مارکت واچ، جدا از عرضه و تقاضا، سرمایه گذاران به دقت تحولات مربوط به تنش در میان آمریکا و کره شمالی را دنبال می‌کنند. در حال حاضر جنگ لفظی میان در کشور به اقدام عملی تبدیل نشده، اما این وضعیت هر روز وخامت بیشتری پیدا می‌کند. به گفته ریک اسپونر، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس"، جدیدترین تهدیدات نسبت به کره شمالی سرانجام به نقطه‌ای رسیده که بازار ناچار شده واکنش نشان دهد. بازار سهام آمریکا هفته را در سطح پایین‌تری به پایین برد و طلا که اغلب به عنوان دارایی مطمئن ملاحظه می‌شود، هفته را با افزایش قیمت به پایان رساند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------