کرباسیان: شرایط اقتصادی سخت است؛ به هتل پنج ستاره دعوت نشدیم



  اخبار اقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , کرباسیان

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر شکل‌گیری شورای مشورتی وزارت اقتصاد و بخش خصوصی، گفت: شرایط اقتصادی سخت است؛ به هتل پنج ستاره دعوت نشدیم. 

به گزارش ایسنا مسعود کرباسیان امروز (یکشنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: اولین اصل در سرمایه‌گذاری خارجی، نرخ ارز است؛ پس یکسان سازی نرخ ارز یک امر پذیرفته شده است ولی باید همه جوانب آن را رعایت کرد.

 

وی افزود: برجام تحول مناسبی در جامعه ایجاد کرد؛ بنابراین جامعه متاثر از تغییرات است. باید با همدلی و هماهنگی و بکار گیری دانش جمعی ذی نفعان کار را پیش برد.

 

وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: ذی نفعان اصلی اقتصاد را فعالان اقتصاد تشکیل می دهند و بار مهمی از تامین رشد اقتصادی را هم به دوش می کشند. باید به سمتی حرکت کرد که بهره وری را افزایش دهیم و شرایط را به نحوی ایجاد کرد که تولید افزایش یابد.

 

کرباسیان ادامه داد: آنچه در سند وفاق ملی در بالاترین سطح تنظیم و ابلاغ شده است مورد تاکید در برنامه پیشنهادی وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم است.

 

وی افزود: باید شورای مشورتی بخش خصوصی با وزارت اقتصاد تشکیل شود، چون باید دانش را در حل مسائلی بکار برد. ما در کنار رییس بانک مرکزی هستیم، چرا که سازمان ناظر بر سیستم بانکی بانک مرکزی است و باید به آن کمک کرد.

 

وزیر پیشنهادی اقتصاد تصریح کرد: لایحه اصلاح نظام بانکی که زحمت زیادی را به دوش بانک مرکزی گذاشته است باید هر چه سریع تر در دستور کار قرار بگیرد و به مجلس ارائه شود. شرایط اقتصادی سخت است و ما به هتل پنج ستاره دعوت نشدیم. باید با کمک بخش خصوصی مشکلات را حل کرد.

 

وی افزود: صادرات و تولید باید مد نظر قرار بگیرد. دولت و مجلس در مورد مناطق آزاد به نتیجه خواهند رسید، ضمن اینکه امور مناطق آزاد به وزارت اقتصاد سپرده شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------