آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

حراج آپارتمان‌های لوکس



  اخبار اقتصادی,خبرهای  اقتصادی,آپارتمان‌های لوکس

فروشنده‌ها، مالکان و واسطه‌های فروش واحدهای مسکونی لوکس در نظر دارند، برای شهریور ماه، قیمت پیشنهادی فروش این گروه آپارتمان‌ها را تعدیل کنند یا کاهش دهند.

 دنیای اقتصاد نوشت:مختصات تاکتیک تخفیف طراحی شده از سوی واسطه‌ها وفروشندگان واحدهای مسکونی لوکس در این منطقه وسایر مناطق مشابه حکایت از آن دارد که فروشنده‌ها، مالکان و واسطه‌های فروش واحدهای مسکونی لوکس که به‌طور میانگین یک سال از زمان فایل شدن آنها برای فروش و عرضه به بازار تقاضا سپری شده است، در نظر دارند برای شهریور ماه، قیمت پیشنهادی فروش این گروه آپارتمان‌ها را به گونه‌ای تعدیل کنند یا کاهش دهند که سطح قیمت قطعی فروش این واحدها پس از اعمال تخفیف، به پایین‌تر از سطح قیمت فروش این واحدها در سال 95 برسد.

 

در محلات لوکس منطقه 2 تهران در حال حاضر سطح قیمت آپارتمان‌های فروش رفته-قیمت قطعی-8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛ این‌درحالی است که واسطه‌ها و مالکان واحدهای مسکونی لوکس بر مبنای برنامه تازه‌ای که برای افزایش حجم معاملات فروش مسکن در این مناطق طی شهریور ماه، طراحی کرده و تدارک دیده‌اند درصدد هستند قیمت پیشنهادی فروش این واحدها را به گونه‌ای تغییر دهند تا قیمت فروش 10 تا 12 درصد از قیمت پیشنهادی پایین‌تر بیاید. به این ترتیب سطح قیمت قطعی و نهایی فروش این‌واحدها پس از اعمال تاکتیک تخفیف به سطح قیمت‌های قطعی فروش واحدهای مشابه در سال قبل وحتی اندکی کمتر از آن بازگشت خواهد کرد.

 

تحقیقات میدانی از بازار فروش واحدهای لوکس و سوپر لوکس در محله سعادت‌آباد نشان می‌دهد در این محله، آپارتمان‌های «لوکس، نوساز، کلیدنخورده و یک سال فایل شده» با قیمت پیشنهادی مترمربعی 15 تا 18 میلیون تومان به بازار فروش عرضه شده‌اند؛ اظهارات واسطه‌های فروش مسکن فعال در این محله نشان‌می‌دهد که هم واسطه‌ها و هم مالکان این واحدها آمادگی دارند که قیمت فروش این واحدها را 10 تا 12 درصد نسبت به قیمت پیشنهادی کاهش دهند.

 

این‌ در حالی است که به گفته‌واسطه‌های فروش مسکن در این منطقه، سطح قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان‌های لوکس در سعادت‌آباد، امسال در مقایسه با سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است که با محاسبه تمایل واسطه‌ها و مالکان برای اعمال تخفیف 10 تا 12 درصدی، عملا قیمت فروش این واحدها به سطح قیمت فروش سال گذشته یا مقداری کمتر از آن خواهد رسید. در واقع اعمال این تاکتیک در بازار فروش واحدهای لوکس در این محله، موجب می‌شود قیمت قطعی فروش مسکن به زیر سطح قیمت فروش واحد‌های لوکس در سال 95 برگردد؛. واسطه‌های فروش مسکن در این محله می‌گویند امسال قیمت فروش هر مترمربع واحدهای مسکونی لوکس و سوپر لوکس در سعادت‌آباد در مقایسه با سال گذشته به‌طور میانگین حول وحوش یک تا دو میلیون تومان افزایش یافته است که البته پس از اعمال تاکتیک تخفیف سطح قیمت‌ها حداقل به سطح قیمت‌های سال قبل خواهد رسید. هر چند احتمال کاهش سطح قیمت فروش آپارتمان‌های لوکس در سال جاری با استفاده از این تاکتیک نسبت به سطح قیمت‌های فروش آپارتمان‌های لوکس در سال 95 هم به‌صورت قوی وجود دارد.

 

بررسی‌ها از شرایط فعلی بازار معاملات مسکن نشان می‌دهد هم‌اکنون نوعی جبر ناشی از گذر بازار معاملات مسکن از فصل طلایی جابه‌جایی‌ها، موجب شده سازندگان، مالکان و واسطه‌های بازار ملک، برای افزایش حجم معاملات فروش آپارتمان‌های لوکس و سوپرلوکس نوساز کلید نخورده واقع در مناطق گران‌قیمت شهر تهران از آخرین فرصت حضور پرحجم تقاضای موثر در شهریور ماه، استفاده کنند و با طراحی تاکتیک تخفیف، حجم بیشتری از این واحدها را که عمده آنها از یک سال گذشته برای عرضه به متقاضیان فایل شده بودند، به فروش برسانند.

 

در واقع شرایط موجود بازار مسکن برای مالکان این گروه واحدها وواسطه‌های ملکی فعال در سه منطقه اول شهر تهران، حکم فروش آپارتمان در دقیقه 90 را دارد؛ چرا که با اتمام شهریور ماه، حضور متقاضیان واقعی در بازار معاملات مسکن در نیمه دوم سال، کمرنگ‌تر خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------