آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

افزایش بیش از ۱۰ دلاری طلا در بازار جهانی



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,قیمت طلا

قیمت طلا روز سه‌شنبه تحت تاثیر تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن، افزایش یافت و نزدیک به بالاترین قیمت در حدود یک سال اخیر ایستاد. 

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۳۳۵.۷۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به بالاترین قیمت از اواخر سپتامبر سال گذشته صعود کرده بود.

 

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۳۴۱.۳۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱۲ دلار یا ۰.۹ درصد افزایش یافته و در ۱۳۴۲.۴۰ دلار بسته شده بود.

 

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، خرید دارایی‌های امن در چند روز گذشته قوی بوده اما نسبت به تاثیر بحران کره شمالی بر بازارها همچنان تا حدودی ابهام وجود دارد.

 

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام روز سه شنبه بدنبال فروش گسترده روز گذشته بازارهای سهام جهانی که تحت تاثیر آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی و ریسک گریزی سرمایه‌گذاران روی داد، همچنان تحت فشارهای منفی قرار داشتند. دلار آمریکا در برابر ین ژاپن و فرانک سوییس کاهش یافت.

 

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، طلا در معاملات صبح سه‌شنبه همچنان روند افزایشی داشت که نشان می‌دهد ریسک پذیری همچنان ضعیف مانده است. نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی احتمالا در روزهای آتی بر فضای بازار حاکم خواهد بود.

 

طلا در شرایط نابسامانی سیاسی و مالی، به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۸۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۰۰۶.۳۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۷۷.۶۰ دلار رسید. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------