آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

یک عضو کمیسیون عمران: بازار اجاره‌بها باید نرخ معقولی داشته باشد



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بازار اجاره‌بها

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار اجاره‌بها باید نرخ معقولی داشته باشد و دولت برنامه‌­ریزی کند تا نرخ اجار­ه‌بها بالاتر از نرخ تورم نباشد و افزایش این نرخ اجاره‌بها به تورم نزدیک باشد. 

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در بازار مسکن باید تعادلی روی عرضه و تقاضا وجود داشته باشد، اظهار داشت: مقوله بازار مسکن فرابخشی است و نرخ آن متأثر از بازاره­ای موازی است و به سیاست‌ها و بسته‌های دو­لت بستگی دارد. 

 

وی گفت: در قانون رفع موانع تولید، برای حمایت از عرضه و تولید مسکن مصوب سال ۸۷، در قالب سبدهای مختلف برنامه‌ریزی صورت گرفته است. 

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون بود­جه شرح عملیاتی برای دولت مشخص شده چه در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه برای خانه‌دار شدن مردم و در کنار مسکن، بازار اجاره‌بها باید نرخ معقولی داشته باشد و دولت برنامه‌­ریزی کند تا نرخ اجار­ه‌بها بالاتر از نرخ تورم نباشد و افزایش این نرخ اجاره‌بها به تورم نزدیک باشد. 

 

کیان‌پور افزود: برای جلوگیری از نرخ بی‌رویه مسکن و اجاره بها باید سیاست‌های تشویقی اعمال شود و صاحبان امل­اک انجام دهنده این سیاست‌های حمایتی دولت باشند و برای صاحبان املاک معافیت‌های ما­لیاتی و یارانه‌های غیرنقدی درنظر گرفته شود. 

 

نماینده مردم دورود و ازنا در  مجلس با تاکید بر اینکه «وزارت راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، امور مالیاتی و جامعه انبوه‌سازان و جامعه املاک بازار بر عرضه و تقاضای مسکن نظارت داشته باشند» تصریح کرد: ضرورت دارد طرح جامع مسکن برای کشور تدوین شود. 

 

کیان‌پور تأکید کرد: باید بر­ای تدوین این طرح بدا­نیم چه میزان خانه دا­ریم و به چه میزان خا­نه نیاز داریم؟ تا بر­اساس آن تصمیم‌گیری کنیم و برای اجرای این طرح باید شناخت کاملی از دهک‌ها داشته با­شیم و به توان و بضاعت مالی افراد توجه کنیم. 

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: برای افزایش قدرت خرید مردم باید روش‌های مختلفی از سوی بانک مرکزی و از طریق شورای سیاست‌گذاری پول و اعتبار مشخص شود تا دهک‌های موردنظر متناسب با قدرت خرید خود مسکن مورد نظرشان را خریداری کنند. 

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس مطرح کرد: باید کنترل و نظارت برای برقراری تعامل در بازار اجاره و عرضه و تقاضا وجود داشته باشد و دولت سیاست‌گذاری کند تا مسکن از بخش سرمایه‌گذ­اری به کالای مصرفی تبدیل شود. 

 

وی درباره کاهش سود بانکی و افزایش نرخ اج­اره‌بها خاطرنشان کرد: این موضوع در کوتاه‌مدت تأثیر دارد اما در بلندمدت نمی‌تواند مؤثر باشد و باید پول از بخش مسکن خارج و به سمت تولید و اشتغال سوق دا­ده شود، اینکه پول در بانک باشد و سودی در­یافت شود کاری غیرکار­شناسی است و باید این سرمایه به سمت اقتصا­د، صنعت و تولید سرمایه‌گذاری شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------