مصرف سالانه ۵۵ میلیارد نخ سیگار در ایران/ تولید داخلی ۵۰ میلیارد نخ سیگار در سال جاری



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,سیگار

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از تولید ۵۰ میلیارد نخ سیگار بر اساس برآوردها طی سال جاری خبر داد و اعلام کرد که برآورد مصرف سالانه سیگار ایرانی‌ها در سال معادل ۵۵ میلیارد نخ است. 

علی اصغر رمزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه میزان تولید سیگار در کشور طی سال ۹۴ معادل ۳۰ میلیارد نخ بود و در سال ۹۵ با راه‌اندازی واحدهای تولیدی به تولید ۴۵ میلیارد نخ رسیدیم، اظهار کرد: جمع تولید سیگار طی ۵ ماهه نخست سال جاری معادل ۱۹ میلیارد نخ سیگار بوده است که بر اساس برآورد انجام شده در طول سال ۹۶ به عددی معادل ۵۰ میلیارد نخ در تولید سیگار خواهیم رسید.

 

به گفته وی برآورد سالانه مصرف سیگار در ایران معادل ۵۵ میلیارد نخ است که اگر به رقم ۵۰ میلیارد نخ در تولید سیگار برسیم، معادل ۹۳ درصد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به میزان رشد تولید سیگار طی پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال گذشته ۱۴.۸ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید شده است که این رقم در سال جاری به ۱۹ میلیارد نخ طی پنج ماهه نخست سال رسیده که نشان دهنده رشد ۲۸ درصدی در تولید سیگار است.

 

رمزی ادامه داد: از ابتدای برنامه پنجم توسعه با توجه به تبصره سه ماده ۱۰۲ این قانون قرار بر این بود تا کلیه سیگارهای وارداتی با برند اصلی به تولید داخل تبدیل شود و بر همین اساس در جهت افزایش واحدهای تولیدی در کشور گام برداشتیم. قبل از سال ۹۵، هفت واحد تولیدی وجود داشت که در سال گذشته با ایجاد پنج واحد تولیدی دیگر در مجموع تعداد واحدهای تولیدی سیگار به ۱۲ واحد رساندیم. علاوه بر این سه واحد تولیدی دیگر در سال ۱۳۹۶ ایجاد خواهد شد تا تعداد واحدهای تولیدی به ۱۵ واحد رسیده و تنها دو واحد دیگر باقی می‌ماند تا ۱۷ کارخانه تولید سیگار بر اساس برنامه‌های در نظر گرفته شده ایجاد شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------