عقب‌نشینی طلای جهانی از بالاترین رکورد سال



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,طلای جهانی

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی بهبود ارزش دلار آمریکا که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، از بالاترین قیمت یک سال اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، عقب‌نشینی کرد. 

به گزارش ایسنا هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۳۳۷.۶۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۳۵۷.۵۴ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۶ اوت سال ۲۰۱۶ به این طرف بود.

 

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۳۴۱.۷۰ دلار رسید.

 

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ در هنگ کنگ، عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته گذشته تنش‌های ژئوپلیتیکی بود اما اواخر هفته هیچ بحرانی حاصل از این رویدادها مشاهده نشد بنابراین شانس اینکه قیمت طلا در مسیر افزایشی قرار بگیرد، کاهش یافت.

 

دلار آمریکا روز دوشنبه از پایین‌ترین رکورد دو سال و نیم گذشته که هفته گذشته پس از تنش‌های پیرامون شبه جزیره کره به آن نزول کرده بود، فاصله گرفت.

 

به گفته تحلیلگران، دلار در کوتاه مدت بهبود یافته اما عوامل تاثیرگذاری شامل تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان پیش روی بازار قرار دارند. همچنین دورنمای کندی روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا نیز بر روند حرکت دلار تاثیر می‌گذارد.

 

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در نشست آینده خود که از ۱۹ تا ۲۰ سپتامبر در واشنگتن برگزار می‌شود، درباره کاهش ترازنامه عظیم خود گفت‌وگو کند اما پیش‌بینی می‌شود نرخ‌های بهره تغییری پیدا نکند.

 

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و بازده اوراق قرضه را بالاتر می‌برد در نتیجه قیمت طلا که سوددهی ندارد تحت فشار منفی قرار می‌گیرد.

 

طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، سفته‌بازان هفته گذشته قراردادهای خرید طلا در بازار کامکس نیویورک را برای هشتمین هفته متوالی افزایش دادند.

 

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۳۴.۵۰ تن رسید.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۸۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش ۹۹۷.۷۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۳۸.۲۲ دلار رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------