آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

افزایش حساب سهام عدالت فوت شدگان



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی ,سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت تا پایان شهریور ماه مهلت دارند حساب سهام عدالت خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند. نکته مهم این که وراث فوت شده‌هایی که مشمول سهام عدالت بودند نیز در این مدت زمانی می‌توانند اقساط سهام عدالت فوت شده خود را تا سقف یک میلیون تومان پر کنند. 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر اگر مشمولان سهام عدالت که طی سال‌های گذشته هیچ سودی دریافت نکرده‌اند به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند و کد ملی خود را در این سامانه وارد کنند متوجه می‌شوند که شرکت‌های سرمایه پذیر به ازای ۱۰ سال گذشته ۵۳۲ هزار تومان سود ایجاد کرده‌اند و آنها به شرط این که جزو دهک‌های پایین درآمدی نباشند می‌توانند حساب خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند.

 

البته دهک‌های پایین درآمدی همچون اعضای کمیته امداد و بهزیستی شامل تخفیف می‌شوند و حساب آنها تا سقف یک میلیون تومان پر است. حال تعدادی از مشمولان سهام عدالت که ثبت نام آنها قطعی شده بود فوت کرده‌اند. وراث این افراد می‌توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده و حساب آنها را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند. نکته مهم این که چه وراث، چه مشمولانی که زنده هستند تنها تا پایان شهریورماه سال جاری فرصت دارند تا صورت حساب سهام عدالت خود را افزایش دهند.

 

جاماندگان سهام عدالت در اوایل سال ۹۷ تعیین تکلیف می‌شوند

 

این روزهایی که صحبت از پرداخت سود سهام عدالت زیاد شنیده می‌شود، تعدادی از افرادی که می‌توانستند در طرح سهام عدالت ثبت نام کنند اما به هر دلیل از ثبت نام جا مانده‌اند می‌پرسند که چگونه می‌توانند دراین طرح شرکت کنند. در این مورد مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی به ایسنا، گفت: تا این تعداد ۴۷ میلیون نفر که ثبت نام کرده‌اند سروسامان داده نشوند، ثبت نام جدید برای سهام عدالت نخواهیم داشت.

 

وی افزود: اگر وضعیت این افراد روشن شود، اوایل سال آینده وضعیت ثبت نامی‌های جدید را اطلاع رسانی می‌کنیم ولی فعلا ثبت نام جدید نداریم.

 

دارندگان حساب در موسسه نور شبایی از بانک دیگر به سامانه سهام عدالت اعلام کنند

 

وقتی مشمولان سهام عدالت شماره حساب خود را در سیستم ثبت می‌کنند، سازمان خصوصی سازی از بانک یا موسسه اعتباری مربوطه تاییدیه می‌گیرند این تاییدیه برای این است که اولا شماره شبا متعلق به خود مشمول باشد، دوم این که آن حساب فعال باشد. به تازگی سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است کسانی که شماره شبای‌شان برای موسسه اعتباری نور است و آن را در سیستم ثبت کرده‌اند باید شماره شبای مربوط به بانک یا موسسه دیگر را در سیستم ثبت کنند.

 

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این که چرا شماره شبای موسسه نور برای سازمان خصوصی سازی قابل قبول نیست؟ گفت: در شش ماه گذشته هرچه شماره شبا مربوط به موسسه اعتباری نور را به این موسسه برای تایید دادیم، آنها این کار را انجام ندادند و تایید و یا عدم تایید شماره شباها را به روز بعد موکول کردند. ما چندین بار در این مورد به آنها وقت دادیم اما هر بار امروز فردا شد و به این نتیجه رسیدیم که آنها نمی‌خواهند همکاری کنند.

 

سبحانی ادامه داد: ما به این نتیجه رسیدیم که به مشمولانی که شماره شبای این موسسه را به سامانه اعلام کردند پیامک دهیم که شماره شبای دیگری را اعلام کنند.

 

پرداخت سود سهام عدالت تا چند روز دیگر

 

آنگونه که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ تا پایان شهریورماه سال جاری یعنی تا چند روز بعد پرداخت خواهد شد. نکته این که در پرداخت این سود دهک‌های پایین درآمدی در اولویت قرار دارند و مشمولان سهام عدالت هنوز فرصت دارند تا شماره شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------