آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

تخفیف خرید مرغ و گوشت برای هیات‌های عزاداری + قیمت‌ها



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,گوشت و مرغ

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که هیچ مشکلی برای تامین گوشت قرمز و مرغ مورد نیاز در ماه محرم وجود ندارد و به هیات‌های مذهبی، مساجد و تکایا تخفیف داده می‌شود و آنها می‌توانند هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد را ۵۷۰۰ تومان و گوشت قرمز منجمد را به صورت مخلوط ۲۳ هزار تومان بخرند. 

علیرضا ولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی روزهای گذشته قیمت گوشت مرغ کاهش پیدا کرده و عرضه به شدت افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که متوسط قیمت این محصول در کشور به صورت شیرین پک شده و آماده طبخ، کیلویی حدود ۶۹۰۰ تومان بوده و در میدان بهمن به پایین تر از ۶۰۰۰ تومان رسیده است.

 

وی افزود: تدابیر سیاست گذاران بخش کشاورزی این بوده که در زمان افزایش مصرف محصولات پروتئینی که در همین ایام است، عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ به حدی برسد که با افزایش قیمت مواجه نشویم و مردم بتوانند نیازمندی خود را به راحتی تامین کنند، چرا که در این دهه نه تنها ایام محرم و زمان بازگشایی مدارس آغاز شده است، بلکه با زمان بازگشت حاجیان از مکه نیز همزمان شده؛ بنابراین تقاضا بیشتر از حد معمول است.

 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: گوشت مرغ گرم به اندازه کافی در اختیار مردم قرار دارد و اگر در مناطقی عرضه کمتر از نیاز باشد به همه اداره‌های پشتیبانی استان‌ها اعلام کرده‌ایم از ذخایر خود استفاده کنند و حتی در ایام تعطیل نیز برای عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ حضور داشته باشند.

 

ولی گفت: در زمینه‌ی گوشت قرمز با بازار آرام و ثبات نسبی مواجه هستیم و واردات گوشت قرمز به صورت گرم همچنان ادامه دارد؛ به گونه‌ای که در حال حاضر در همه میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز منتخب عرضه گوشت قرمز انجام می‌شود و در استان‌هایی مانند اصفهان، قم، البرز، زنجان، یزد، آذربایجان شرقی، مازندران و غیره نیز با توجه به بالا بودن تقاضا عرضه گوشت گرم ادامه پیدا کرده است.

 

وی با بیان این که گوشت قرمز منجمد در همه استان‌ها توزیع شده و آماده عرضه است، اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز گرم آسیای میانه کیلویی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت گوشت قرمز گرم استرالیایی نیز کیلویی ۳۳ هزار تومان است که البته برای هیات‌های مذهبی در ایام ماه مبارک تخفیف نیز قائل شده‌ایم و آنها می‌توانند با مراجعه به شرکت پشتیبانی امور دام و یا مراکزی که از سوی این شرکت اعلام شده است، معرفی نامه خود را ارائه و به نسبت نیاز خود گوشت قرمز را تهیه کنیم.

 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان این که هیات‌های مذهبی می‌توانند از گوشت قرمز و گوشت مرغ که به صورت منجمد ذخیره سازی شده است نیز استفاده کنند، اعلام کرد: قیمت گوشت مرغ منجمد کیلویی ۵۷۰۰ تومان و قیمت گوشت قرمز منجمد به صورت مخلوط کیلویی ۲۳ هزار تومان بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است.

 

ولی تاکید کرد: طی ۱۰ سال اخیر هیچ گاه قیمت گوشت مرغ و بازار این محصول تا این حد با نوسانات پایین و کم روبه‌رو نبوده است و حتی در هفته‌های اخیر که قیمت این محصول افزایش یافت هیچ گاه به قیمت‌های گذشته نرسید و از ۸۲۰۰ تومان فراتر نرفت و هم اکنون از قیمت تمام شده این محصول پایین‌تر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------