آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

کاشت هندوانه به‌جای سیمان در پروژه سیمان سپوی دولت احمدی‌نژاد



محوطه کارخانه سیمان سپو چند سالی است به کشت هندوانه اختصاص داده می‌شود.

 به گزارش ایلنا از یاسوج، طرح ملی سیمان سپو در شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه در دشت کلاچوی دهدشت در حالی ۱۰ ساله شد که بیکاری اساسی‌ترین معضل و دغدغه جوانان این منطقه است.

 

کلنگ کارخانه سیمان سپوی دهدشت که یکی از مصوبات دور دوم سفرهای استانی هیات دولت احمدی‌نژاد بود، دهه فجر سال ۸۶ با حضور مسئولان استان زمین زده شد. قرار بود این کارخانه با مشارکت بخش‌خصوصی در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار و با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۱۸ میلیون ۷۵۴ هزار یورو اعتبار ارزی ظرف مدت حداکثر سه سال احداث شود.

 

تولید روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن و سالانه یک میلیون تن انواع سیمان پرتلند، ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر به‌طور مستقیم و بیش از ۶ هزار نفر غیر مستقیم موج امیدی میان مردم این منطقه ایجاد کرد اما متاسفانه این طرح چنان به کما رفته که مردم در محوطه این کارخانه به کشت هندوانه اقدام کرده‌اند.

 

براساس شنیده‌ها از روستائیان بومی منطقه بارها محوطه‌ این کارخانه‌ سیمان به ناچار زیر کشت هندوانه رفت حتی قطعات و آهن‌آلات آن در ازای دستمزد به تاراج رفت و همچنین برخی مسئولان درخواست تغییر کاربری به گاوداری و کشت پیاز را مطرح کردند.

 

مدیرعامل کارخانه سیمان سپوی دهدشت اسفندماه سال‌گذشته با بیان اینکه با تغییر خط تولید از سیمان خاکستری به سیمان سفید، زمینه برای فعالیت مجدد این کارخانه آغاز شد، گفت: از طریق سرمایه‌گذار چینی ۹۰ میلیون یورو فایناس این طرح جذب خواهد شد.

 

سیامک ضرغامی‌پور افزود: ۵۰ درصد ماشین‌آلات از طریق سرمایه‌گذار چینی خریداری و ۵۰ درصد دیگر از طریق شرکت‌های معتبر اروپایی تامین خواهد شد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس نیز در گفت‌وگویی وعده دو سال دیگر را داد و گفت: براساس برنامه زمان‌بندی شده کارخانه سیمان سپوی دهدشت تا سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,کارخانه سیمان

عدل هاشمی‌پور با بیان اینکه پیمانکار با تجربه و توانمندی برای اجرای فاز نخست انتخاب شده، افزود: پیشرفت کاری این طرح ۱۸ درصد است که به‌دلیل مشکلات مالی و بدهی بانکی متوقف شده بود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت کارخانه سیمان سپو وجود ندارد و تلاش می‌شود مرحله‌ تولید سیمان سفید در برنامه زمان‌بندی سه ساله تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,کارخانه سیمان

داریوش دیودیده منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی این پروژه را ۲۳۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: تولید کربنات کلسیم از دیگر محصولات این کارخانه بوده که بر اساس برنامه زمان بندی تا پنج سال آینده همه عملیات پروژه سیمان سپوی دهدشت تکمیل و به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.

 

گفتنی است، سیمان سپو تنها طرح به کما رفته و بلاتکلیف در این شهرستان نیست بلکه پتروشیمی دهدشت و معدن فسفات چرام سرنوشتی مشابه سیمان سپو دارند به‌گونه‌ای که مردم این منطقه از این طرح‌ها به طرح‌های باستانی یاد می‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------