آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

قیمت ۷۱۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان برای خرید هر کیلو مرغ تصویب شد



  اخبار اقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی از تصویب و ابلاغ دامنه قیمتی جدید برای گوشت مرغ از کیلویی ۷۱۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان از سوی ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: البته پیش از این هم قیمت ۷۵۰۰ تومان برای خرید هر کیلوگرم مرغ در بازار مصرف به عنوان قیمت سقف از سوی وزارت جهاد کشاورزی تعیین شده بود. 

محمدعلی کمالی سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی سه سال گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت کف و سقفی برای گوشت مرغ تعیین نکرده بود، در حالی که بر اساس قانون شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس این قیمت‌ها باید نسبت به خریداری یا عرضه گوشت مرغ در بازار اقدام کند.

 

وی افزود: در جلسات متعددی که با مسئولان ستاد تنظیم بازار برگزار کردیم، مقرر شد تا قیمت کف و سقفی برای گوشت مرغ تعیین شود که در این راستا نرخ ۷۳۰۰ تومان ۷۸۰۰ تومان تصویب و ابلاغ شد.البته پیش از این قیمت ۷۵۰۰ تومان برای خرید هر کیلوگرم مرغ در بازار مصرف به عنوان قیمت سقف از سوی وزارت جهاد کشاورزی تعیین شده بود.

 

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی اعلام کرد: شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس قیمت‌های جدید موظف است در صورت پایین آمدن قیمت گوشت مرغ از حداقل (۷۱۰۰ تومان) اعلام شده این محصول را در راستای حمایت از مرغداران به نرخ مصوب تعیین شده از تولیدکنندگان خریداری کند و در صورتی که هر کیلوگرم گوشت مرغ از  ۷۸۰۰ تومان در بازار بیشتر شد نسبت به عرضه ذخایر گوشت مرغ منجمد خود در راستای تعدیل قیمت و به نفع مصرف‌کنندگان اقدام کند.

 

کمالی سروستانی با بیان اینکه در تعیین قیمت کف و سقف و برای گوشت مرغ در ستاد تنظیم بازار چانه زنی های لازم صورت گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر باید تلاش کنیم تا قیمت گوشت مرغ را در حد متعادلی نگه داریم که بتوانیم به شرکت پشتیبانی امور دام و دیگر دستگاه‌های متولی در تنظیم بازار این محصول پروتئینی پر مصرف کمک کنیم. البته در حال حاضر قیمت کنونی گوشت مرغ پایین تر از نرخ های مصوب در بازار است؛ به گونه ای که هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ۴۳۵۰ تا ۴۴۰۰ تومان و پایین تر از نرخ ۴۷۳۰ تومانی تعیین شده است و هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار با کاهش حدود ۵۰ تومانی ۷۳۰۰ تومان فروخته می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------