آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

احتمال افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مباحثی درباره افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ آغاز شده است که امکان دارد این اتفاق بیافتد؛ منتهی اگر این اتفاق رخ دهد باید طوری این موضوع مدیریت شود که به قاچاق نینجامد.

 هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در گفت‌و‌گو با  میزان با اشاره به واردات بنزین به کشور گفت: در حال حاضر وزارت نفت حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین به کشور وارد می‌کند؛ این درحالی است که طبق برنامه‌های مدون، باید تاکنون در این زمینه به خودکفایی لازم دست پیدا می‌کردیم و حتی می‌توانستیم صادارت هم داشته باشیم، اما به دلیل راه نیفتادن پالایشگاه ستاره خلیج فارس درحال حاضر این اتفاق رخ نداده است.

 

وی افزود: در حال حاضر تنها یک بخش از فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی شده است و تولید بنزین در آن یک بخش هم یورو ۴ نیست.

 

خادمی در ادامه درباره افزایش قیمت بنزین درسال ۹۷ اظهارداشت: مباحثی درباره افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ آغاز شده است که امکان دارد این اتفاق بیافتد؛ منتهی اگر این اتفاق رخ دهد باید طوری این موضوع مدیریت شود که به قاچاق نینجامد چرا که درحال حاضر سامانه مورد نظر در این زمینه و کارت سوخت از میان برداشته شده و دولت آن را انجام نمی‌دهد که این خود باعث افزایش قاچاق بنزین خواهد شد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پروژه توتال در کشور بیان داشت: پیرامون این موضوع وزیر نفت اذعان داشتند که فاز ۱۱ پروژه توتال آغاز شده است، اما شواهد نشان می‌دهد که هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------