آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

معاملات مسکن به روایت ضلع سوم بازار



یک روز پس از سخنرانی جنجالی ترامپ و حواله دادن بازبینی برجام به کنگره آمریکا در مهلت دو ماهه، فروشندگان و متقاضیان خرید مسکن بدون اینکه در رفتار خود نسبت به روزهای گذشته تغییری دهند، همچنان حضور خود در بازار معاملات را حفظ کردند. 

به گزارش  دنیای اقتصاد ، بازار مسکن همان‌طور که بنگاه‌های معاملات املاک همسو با کارشناسان انتظار داشتند، عملا از اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر ارجاع بازنگری در توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ به کنگره به منظور آنچه با عنوان «رفع نواقص برجام» مطرح کرد، تاثیری نپذیرفت. مشاوران املاک به‌عنوان ضلع سوم معاملات مسکن در نیمروز شنبه اثر محسوسی از تغییر حجم مراجعه یا تماس به بنگاه‌های املاک چه از سوی فروشندگان و چه از سوی متقاضیان خرید مشاهده نکردند.

 

تحقیقات «دنیای اقتصاد» از مشاوران املاک حاکی از این است که در چند روز گذشته نیز با وجود اظهارات ضدایرانی ترامپ و تهدیدهایی درباره خروج آمریکا از برجام، عملا این متغیر اثری بر رفتار دو طرف معاملات در بازار مسکن نداشته و خریداران و فروشندگان سخنان ترامپ را جدی نگرفتند. ارزیابی مشاوران املاک از بازار مسکن در هفته‌های گذشته این است که با وجود همزمانی با ایام محرم و مطرح شدن تهدیدهای رئیس‌جمهوری آمریکا، بازار مسکن نسبت به محرم سال گذشته گرم‌تر بوده و نشست‌های خوبی در حال برگزاری است که پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده به معامله ختم شود. آنها معتقدند اظهارات ترامپ در کوتاه‌مدت اثری بر بازار مسکن ندارد و تنها در صورتی که منجر به تغییر محسوس و افزایشی نرخ دلار شود، در بلند مدت می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های سازنده‌ها شده و نوسان قیمت مسکن را به دنبال داشته باشد. در عین حال اغلب واسطه‌های ملکی بازار کنونی مسکن را بازار خوبی توصیف می‌کنند که تعداد فروشندگان در آن قابل توجه است. به باور آنها، از آنجاکه خریداران همواره و در تمام فصول سال در بازار حضور دارند، تقویت حضور فروشنده‌ها به گرم‌تر شدن بازار کمک می‌کند.

 

در مواردی که متقاضیان خرید به دلیل حضور پرتعداد فروشنده‌ها، از خرید یک ملک به منظور جست‌وجوی ملک مناسب‌تر اصطلاحا پا پس می‌کشند نیز، رفتار آنها موجب حفظ قیمت ملک روی سطح کنونی می‌شود و برای بازار ضرری به دنبال ندارد. در نتیجه رونق معاملات در ماه‌های آتی، با نوسان معقول و منطقی قیمت و بدون حباب همراه خواهد بود.

 

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------