شیب سقوط قیمت طلا تندتر شد



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طلای جهانی

طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، به پایین‌ترین قیمت در بیش از یک هفته گذشته سقوط کرد. 

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۷.۸۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار اوایل روز جاری به ۱۲۷۶.۴۴ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۹ اکتبر بود.

 

در بازار نیویورک، ‌هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد اُفت کرد و به ۱۲۷۹.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۳.۲۰ دلار یا ۰.۳۳ درصد کاهش داشت و در ۱۲۸۳ دلار بسته شد.

 

ریچارد شو، یکی از مدیران صندوق سرمایه‌گذاری طلای هوآن گلد چین در این باره گفت: اگر ارزش دلار صعود کند، طلا ممکن است در محدوده ۱۲۵۰ تا ۱۲۶۰ دلار معامله شود. در حال حاضر به جز کره شمالی، عامل تاثیرگذار دیگری بر قیمت طلا دیده نمی‌شود.

 

دلار تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه آمریکا، به بالاترین رکورد دو هفته گذشته در برابر ین ژاپن صعود کرد.

 

در این بین، سرمایه‌گذاران منتظرند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تا چند روز آینده درباره جانشین جانت یلن، رئیس بانک مرکزی این کشور تصمیم بگیرد. خود یلن یکی از پنج نامزد برای احراز این سمت است.

 

بازده اوراق خزانه کوتاه مدت آمریکا با انتظار برای تحکیم سیاست پولی افزایش یافت.

 

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران ۸۰ درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا در دسامبر برای سومین بار در سال میلادی جاری، افزایش نرخ‌های بهره را تصویب کند.

 

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و در مقابل، به قیمت طلا که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، آسیب می‌زند.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶.۹۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۹۱۴.۵۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۸ درصد رشد کرد و در ۹۶۰.۱۰ دلار ایستاد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------